۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۸
کد خبر: ۵۸۶۳۲۴
آیت الله حسینی شاهرودی:

حوزه های شیعه و سنی در کنار یکدیگر به فعالیت دینی می پردازند

نمایند ولی فقیه در کردستان با بیان این که در استان کردستان طلبه شیعه و سنی نداریم و مرکز خدمات به همه طلاب خدمات می دهد، گفت: خوشبختانه حوزه های شیعه و سنی در کنار هم فعالیت می کنند و وحدت خوبی دارند.
حسینی شاهرودی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان در در دیدار جمعی از علمای اهل سنت این استان با حضرت آیت الله علوی گرگانی با گرامیداشت میلاد پیامبر(ص) و هفته وحدت گفت: علمای بزرگ استان کردستان در شورایی مسائل مبتلا به را مورد بررسی قرار می دهند.

وی با ابراز خرسندی از وجود وحدت خوب شیعه و سنی در استان کردستان افزود: وحدت و محبت اهل بیت(ع) در کردستان بسیار برجسته است، شافعی ها مانند شیعیان محبت ویژه ای به اهل بیت طاهرین(ع) دارند.

رییس مرکز اسلامی غرب کشور با بیان این که زندگی مسالمت آمیز و خوبی بین شیعه و سنی در کردستان وجود دارد، اظهار داشت: خوشبختانه علمای کردستان در انقلاب همواره همراه نظام بودند و شهدای گرانقدری دادند.

وی ادامه داد: در کردستان 52 شهید از عالمان اهل سنت داریم، استان کردستان بیش از 5 هزار و 400 شهید برای نظام، انقلاب، دفاع مقدس و ترور دارد و همواره مدافع جمهوری اسلامی و انقلاب بوده و این مسأله را همواره نشان داده است.

آیت الله حسینی شاهرودی با بیان این که خوشبختانه بعد از انقلاب به مسائل عمرانی و آبادی استان کردستان توجه خوبی شد، ابراز داشت: هرچند که باتوجه به شرایط جنگ عقب ماندگی هایی در این استان وجود دارد که البته وضع بهتر است اما باید توجه بیشتری به این استان شود.

وی عنوان کرد: در زمینه روحانیت هم توجهاتی شده اما باید توجهات بیشتری صورت گیرد، در استان کردستان طلبه شیعه و سنی نداریم و مرکز خدمات به همه طلاب خدمات می دهد، خوشبختانه حوزه های شیعه و سنی در کنار هم فعالیت می کنند و وحدت خوبی دارند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: امیدواریم که وحدت و برادری شیعه و سنی انسجام بیشتری داشته باشد تا دشمنان نتوانند توطئه های خود را در جهان اسلام عملی کنند.

ارسال نظرات