۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۵۸۵۳۱۱
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرری خبر داد؛

اعزام ۴۰۰ مبلغ به هیئات و مساجد شهرری در هفته وحدت

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرری از اعزام ۴۰۰ مبلغ به ۸۰۰ هیأت مذهبی برای اجرای برنامه های فرهنگی در روز ولادت نبی اکرم(ص) خبر داد.
علی کنگرلو

حجت الاسلام علی کنگرلو رییس اداره تبلیغات شهر ری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن تبریک پیشاپیش میلاد باسعادت پیامبر اکرم(ص)، بیان داشت: در ماه ربیع الاول حضرت محمد(ص) ولادت یافت، تاریخ نگاران شیعه لحظه ولادت را در صبح جمعه هفدهم ربیع الاول دانستند ولی بزرگان اهل تسنن در روز دوازدهم همین ماه می دانند.

وی با بیان اینکه حدود 200 سال قبل از برانگیخته شدن محمد بن عبدالله(ص) به پیامبری مردم در دوران جاهلیت به سر می بردند، خاطرنشان کرد: در شب عید مولود پیامبر(ص) نوری به حجاز درخشید که تمام بت ها به زمین افتادند، 14 کنگره ایوان کسری فرو ریخت، دریاچه ساوه خشکید، تخت های شاهان در جهان سرنگون شد، بیابان ساوه جان دیگر یافت، آتشکده فارس پس از هزارسال خاموش شد و این سرآغاز اتمام بی عدالتی ها در جهان بود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهر ری تصریح کرد: جشن بزرگ میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) با توجه به روایات هفدهم ربیع الاول مصادف با چهارم آذرماه برگزار خواهد شد، در این روز بزرگ 400 نفر از مبلغان و مبلغات به هیئات و مساجد سراسر شهرستان ری اعزام می شوند.

وی افزود: در 800 هیأت مذهبی شهرستان ری، برنامه های فرهنگی - مذهبی اجرا خواهد شد و 25 ایستگاه صلواتی در بخش مرکزی شهرری جانمایی شده اند تا به ارائه خدمت در شب میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) بپردازند.

حجت الاسلام کنگرلو در پایان گفت: رقابت فرهنگی در 20 مسجد شاخص شهرستان در قالب مسابقه کتابخوانی در زمینه شناخت سیره اهل بیت و با محوریت آشنایی با ویژگی ها و خصوصیات پیامبر(ص)، مسابقه نقاشی برای کودکان و مسابقات ورزشی در سنین مختلف اجرا می شود./804/ت303/ب1

ارسال نظرات