۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۵۸۴۵۰۲
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

روحانیان و حوزه های علمیه ترویج فرهنگ وقف را دنبال کنند

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: روحانیون و حوزه های علمیه بایستی ترویج و اشاعه فرهنگ وقف را دنبال کنند تا جامعه به اجرای این سنت حسنه ترغیب شود.
آیت الله دری نجف آبادی | مراسم سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره) در خمین

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز سه شنبه در نشست با مدیران و پرسنل اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی که همزمان با آغاز دهه وقف برگزار شد، اظهار داشت: امروز بایستی بیش از هر زمان فرهنگ وقف در جامعه اسلامی ما نهادینه سازی و ترویج شود و در این زمینه عالمان دینی و روحانیون نقش موثری می توانند ایفا کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: دین مبین اسلام بر اجرای سنت حسنه وقف به عنوان یک امر پسندیده و مهم در جامعه تاکید دارد، چرا که هم اثرات مطلوب اجتماعی و دنیوی و هم برکات اخروی به دنبال دارد.

آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: این مهم در صورتی که در جامعه به طور اصولی ترویج و اجرایی شود، می تواند بسیاری از مشکلات و کمبودها را رفع کرده و به عنوان یک فعالیت خیریه که عموم مردم از آن سود می برند، عاملی برای رفع محرومیت ها باشد.

امام جمعه اراک خاطرنشان ساخت: در این زمینه می طلبد که سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در رابطه با اجرای نیات واقفان به نحوی عمل کند که مردم به انجام این سنت حسنه ترغیب شوند. قطعا چنانچه جامعه شاهد آن باشد که این کار خیر مشکلی از مشکلات مردم را حل کرده است، از انجام آن استقبال می کنند.

وی تصریح کرد: لازم است که در این زمینه طلاب و روحانیون نیز نقش موثر خود را ایفا کرده و حوزه های علمیه نیز ترویج این مهم را مورد توجه قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: همچنین سازمان اوقاف و امور خیریه در ارتباط با ترویج آموزه ها و تعالیم قرآنی تکلیف مهمی برعهده دارد که بایستی به خوبی به انجام برساند تا بتوانیم در حوزه تربیت حافظان قرآنی در کشور به چشم انداز مورد نظر دست یابیم.

آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی اظهار داشت: با وجود توطئه دشمن برای کمرنگ جلوه دادن مراسم اربعین، امسال شاهد حضور پرشکوه مردم در این مراسم بودیم و حدود ۲۰ میلیون نفر از مسلمانان در این آئین عظیم شرکت کردند. البته به منظور با کیفیت برگزار شدن مراسم اربعین هر ساله باید نقاط ضعف سال‌ های گذشته رفع شود.

منبع: مهر

ارسال نظرات