۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۵۸۴۴۸۵
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری مطرح کرد؛

چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب فرصت طلایی ترسیم حکومت سیاه پهلوی

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فرصت طلایی برای ترسیم حکومت سیاه ۵۷ ساله پهلوی است.
آیت الله خاتمی

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان اظهار داشت: کرمان از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون که نظام اسلامی شکل گرفته، استانی همراه با نظام و انقلاب اسلامی بوده و همدلی میان مسئولان محسوس بوده است.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: همدلی بسیار خوبی میان ارکان مسئولان نظام در کرمان دیده می‌شود که ستودنی است و نجابت به عنوان یک ارزش والا در بین بزرگان این استان دیده می‌شود.

وی حضور آیت‌الله جعفری امام جمعه سابق کرمان و حجت‌الاسلام علیدادی نماینده ولی‌فقیه در استان را دارای نقش بسیار ارزنده‌ای در ایجاد وحدت و همدلی استان کرمان برشمرد.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: نکته کلیدی که در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید روی آن تکیه کرد، این است که استعمارگران از انگلیس تا آمریکا در رابطه با ایران نقشه جمع کردن سفره دین را داشتند و این باید برای نسل بعد از انقلاب ما معلوم شود که اسناد فراوانی هم در رابطه با آن وجود دارد.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان اظهار داشت: روی کار آمدن رضاخان برای جارو کردن سفره دین از ایران بود، رضاخان 20 سال حکومت کرد، یک سفر خارجی 12 روزه به ترکیه داشت برای آموزش دیدن آنچه در ترکیه توسط آتاتورک انجام شده بود و مو به مو آن را در ایران اجرا کرد.

وی افزود: در انقلاب اسلامی یک حرکت مقدس دنبال شد و برکات آن باید به صورت ملموس برای جامعه و نسل‌های جدید تبیین شود، در سطح رسانه هم آن شور و هیجان بایسته‌ای که در چهلمین سال انقلاب باید داشته باشیم، شکل نگرفته است.

آیت‌الله خاتمی ابراز داشت: مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فرصت ملی بسیار بزرگی است و نباید با این ظرفیت سرد برخورد شود، با توجه به اینکه دشمنان این ملت هم اصرار دارند که این مناسبت یا اتفاق نیفتد و یا اینکه آنچنان مورد استقبال قرار نگیرد.

وی با تاکید بر اینکه ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید برای معرفی انقلاب در سطوح مختلف برنامه‌ریزی کند، گفت: سخنرانی‌ها در جای خود محفوظ هستند، اما دنبال جاذبه باشیم، از برکات انقلاب برای جوانان تاکید کنیم، بردگی طاغوت و استقلال امروز دنیا‌ی حرف شنیدنی دارد.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: مسئولانی در این عرصه می‌توانند نقش‌آفرین باشند که انگیزه داشته باشند، اگر کار تنها ابلاغی و دستورالعملی باشد، پیش نمی‌رود، باید ابتدا خود کسانی که می‌خواهند مجری این شکوه چهلمین سال انقلاب باشند، انگیزه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به صورت تشریفاتی و اداری باشد که فقط وظیفه انجام دادند، حق این مناسبت ادا نشده است.

امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: مهم است که به سراغ برپایی مردمی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برویم، یعنی از ظرفیت‌های مردمی از جمله، روحانیت، ائمه جمعه، هیئت‌ها، مساجد استفاده کنیم.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: 22 بهمن نباید تشریفاتی شود که خروجی آن فقط راهپیمایی باشد، بلکه این مناسبت‌ها باید زنده بماند.

وی با بیان اینکه در فضای مجازی به تطهیر حکومت سیاه و خائنانه پهلوی می‌پردازند، گفت: کتاب‌های درسی ما نتوانسته 57 سال حکومت سیاه طاغوت را نشان دهند، چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فرصت طلایی برای ترسیم حکومت سیاه 57 ساله پهلوی است.

آیت‌الله خاتمی اظهار داشت: از ظرفیت دانشگاه‌ها و دبیرستان‌ها و سیمای جمهوری اسلامی باید بهره برد، علی‌رغم اینکه اوج تخریب علیه صدا و سیما وجود دارد، اما همچنان تاثیرگذاری خود را دارند.

منبع: فارس

ارسال نظرات