۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۵۸۳۹۰۳
آیت الله حسینی بوشهری:

شهدا با الگوپذیری از نهضت عاشورا به حیات طیبه رسیدند

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با تاکید بر نقش مهم سیره نبوی در نهضت حسینی گفت: سیره نبوی به جامعه حیات طیبه می‌بخشد که شهدا با الگو پذیری از راه و مسیر نهضت عاشورا به این حیات رسیدند.
آیت الله حسینی بوشهری

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در جمع مردم  و مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر با گرامیداشت دهه آخر ماه صفر به  جلوه سیره نبوی در نهضت عاشورا پرداخت و اظهار داشت: حسین‌بن‌‌علی(ع) پس از 50 سال از رحلت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) در عمل به سیره نبوی حیات طیبه را جامعه ترویج داد و احیاء کرد.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری شناخت سیره، روش، منش و شخصیت نبی مکرم اسلام(ص) را وظیفه و  تکلیف برای همه مسلمانان دانست و تاکید کرد: برای رسیدن به حیات طیبه و رهایی از ظلم و ستم و مقابله با شرک باید سیره، روش، منش و شخصیت نبی مکرم اسلام(ص) را بشناسیم.

آیت‌الله حسینی بوشهری، با بیان اینکه شناخت روش و منش پیامبر گرامی اسلام(ص) انسان را از ظلمت به نور هدایت می‌کند خاطر نشان کرد: تبدیل شرک به ایمان، ظلم به عدالت و عدل الهی، جهل به آگاهی از برکات مهم شناخت سیره پیامبر گرامی اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) است.

امام جمعه قم با تاکید بر مقابله با ظالمان و مستکبران تصریح کرد: افزایش آگاهی در شناخت سیره و روش نبی مکرم اسلام و رسیدن به حیات طیبه، انسان در هر موقعیتی در برابر ظالم و مستکبر آماده می‌کند و بدون هیچ هراسی به مبارزه می‌پردازد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه امام حسین(ع) رسالت نبی مکرم اسلام(ص) را در جامعه عملیاتی و اجرایی کرد گفت: امام حسین(ع) در طول حیات خود مردم را در ابعاد گوناگون برای رسیدن به حیات طیبه از ظلمت به نور هدایت کرد که برخی این حیات را دنبال کردند و برخی هم به حیات حیوانی ادامه دادند.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه ظلمت در سه محور قابل تبیین است افزود: ظلمت در اعتقادات و باورها، در رابطه با اعمال و در افراد و اشخاص قابل بررسی است.

آیت‌الله حسینی بوشهری، با بیان اینکه اعمال و اعتقادات انسان‌ها گاهی دچار ظلمت و گاهی به سمت نور هدایت می‌شود تصریح کرد: یکی از جلوه‌های سیره نبوی  که در نهضت عاشورای حسینی متبلور است هدایت جامعه به سوی حیات طیبه است.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه راهکارهای رسیدن به حیات طیبه را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: برای رسیدن به حیات معنوی و طیبه 4 علم باید مورد توجه قرار بگیرد که خداشناسی، شناخت معاد و قیامت، شناخت نعمت‌های خداوند و شناسایی راه و مسیر درست است.

امام جمعه قم با بیان اینکه برخی عوامل انسان را منحرف می‌کند افزود: امام حسین(ع) دانش و تفکری را به جامعه القاء کرد که انسان به حیات معنوی و طیبه برسد که شهدا با الگو پذیری از راه و مسیر نهضت عاشورا به سعادت و کمال رسیدند.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات