۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۵۸۳۷۴۷
امام جمعه شاهین‌دژ:

پیاده‌روی اربعین نمایش توحید است

امام جمعه شاهین‌دژ گفت: مردم جهان با حضور در پیاده‌روی اربعین که با محوریت امام حسین(ع) برگزار می‌شود، توحید را که در همه ادیان الهی مشترک است، به نمایش می گذارند.

 اربعین

حجت‌الاسلام حسین فصیح‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، در ارتباط با پیاده‌روی اربعین اظهار داشت: حماسه اربعین نماد قدرت اسلام است چراکه هر ساله ۲۰ میلیون نفر در این راهپیمایی شرکت می‌کنند و از سویی می‌توان این تجمع را یک نماد برای آماده‌سازی ظهور امام زمان(ع) تعبیر کرد.

وی با بیان این‌که در راهپیمایی اربعین مردم از همه ادیان و مذاهب مختلف حضور دارند، خاطرنشان کرد: در واقع مردم جهان با حضور در این تجمع که با محوریت امام حسین(ع) برگزار می‌شود، توحید را که در همه ادیان الهی مشترک است، به نمایش می گذارند.

امام جمعه شاهین‌دژ با بیان اینکه فرهنگ احترام به ولایت، وحدت و همبستگی در این تجمع عظیم مردمی به جهانیان صادر می‌شود، ادامه داد: دشمنان از این قدرت سیاسی مسلمانان وحشت دارند و از اینکه مسلمانان به دور یکدیگر جمع شده و با کمک یکدیگر در برابر ظالم و استکبار جهانی بایستند واهمه دارند.

وی با بیان اینکه پوشش مراسم اربعین به خوبی در رسانه‌های داخلی نمود پیدا می‌کند، تصریح کرد: اما رسانه‌های خارجی برای سرپوش گذاشتن بر روی این حرکت خودجوش مردمی از پوشش این مراسم خودداری می‌کنند و در صورت پوشش دادن این مراسم هم، صحنه‌هایی را به مخاطب نشان می‌دهند که مورد نظر آنها است و از این رو مردم باید هوشیار بوده و از انجام برخی عزاداری‌های نامتعارف در ایام محرم و صفر خودداری کنند./۹۳۵/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات