۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۳
کد خبر: ۵۸۳۱۶۳
مسؤول نهاد رهبری دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی:

حضور روحانیت در فضای دانشگاهی عامل ترویج ارزش‌های اسلامی است

حجت الاسلام ابراهیم زاده گفت: حضور روحانیت در دانشگاه و تردد با عبا، قبا و عمامه، نشانی از اسلام و عَلَم هدایت و پایبندی به ارزش‌های اسلامی و آمادگی برای ایفای نقش و تبلیغ دین در جامعه اسلامی بوده و بسیار تأثیرگذار است.
حجت الاسلام ابراهیم زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، کارگاه آموزشی شیوه‌های جذب مخاطب، دومین جلسه هم اندیشی ائمه جماعت، سومین شورای فرهنگی و سومین جلسه شورای مشورتی علمای دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی امروز به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سالن شمس واحد تبریز برگزار شد.

حجت الاسلام حسین ابراهیم زاده، رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان آذربایجان شرقی در آغاز این کارگاه آموزشی ضمن تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی گفت: اگر وضعیت دانشگاه‌های ایران بعد از انقلاب اسلامی را تحلیل کنیم، در می­ یابیم حضور روحانیان به عنوان الگوی دین در دانشگاه‌ها موجب تعالی معنویت و فرهنگ اسلامی در محیط دانشگاه شده و امروز بیشتر از گذشته حضور این عزیزان در دانشگاه‌ها احساس می‌شود.

وی با بیان این‌که قبل از انقلاب دانشگاه‌ها را سکولار بنا کرده بودند، افزود: در بعضی از دانشگاه‌ها با گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی و علی رغم حضور پررنگ روحانیت، هنوز کسانی هستند که با مبانی دین مشکل داشته و اندیشه های سکولاری دارند. شناسایی و مقابله با تبلیغ عقاید سکولار از وظایف مهم روحانیون در دانشگاه‌ها است.

حجت الاسلام ابراهیم زاده افزود: دوران بعد از انقلاب اسلامی دوران طلایی است،‌ علما در همه سازمانها و نهادها حضور دارند و حکومت دست انقلاب و انقلابیون است و یک سید بزرگوار از سلاله خوبان و نیکان سکان داری کشتی انقلاب را برعهده دارد در چنین فضایی ولنگاری فرهنگی، بد عمل کردن، ذهنیت سکولار داشتن و در کشتی انقلاب نشستن و آن را سوراخ کردن برای ما پذیرفته نیست و باید با این مسئله با هوشیاری کامل برخورد شود.

وی گفت: حضور روحانیت در دانشگاه و تردد با عبا، قبا و عمامه، نشانی از اسلام و عَلَم هدایت و پایبندی به ارزش‌های اسلامی و آمادگی برای ایفای نقش و تبلیغ دین در جامعه اسلامی بوده و بسیار تأثیرگذار است.

حجت الاسلام ابراهیم زاده در پایان از برگزاری ادواری کارگاه‌های ائمه جماعت در واحدهای استان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: امیدوارم این دور هم نشستن‌ها و برگزاری چنین جلساتی سعادت و نیکبختی در این عالم و عالم آخرت را در پی داشته باشد و با همفکری و هم افزایی و با تمام قوا موانع رشد دین در دانشگاه را شناسایی و پیگری کنیم تا وضعیت دانشگاه را به وضعیت مطلوب برسانیم و متحول کنیم./۹۳۵/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات