۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۵۸۲۹۶۰
نائب رییس مجلس:

نمایشگاه کتاب ابزاری برای تغییر فرهنگ جامعه است

پزشکیان با تأکید بر اهمیت فرهنگ کتاب و کتابخوانی، گفت: نمایشگاه کتاب باید ابزاری برای تغییر سبک زندگی انسان‌ها و تغییر فرهنگ جامعه باشد.
مسعود پزشکیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مسعود پزشکیان، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی عصر امروز در افتتاحیه شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز با اشاره به این‌که عمل عامل تکامل و ارتقای بشریت بوده است، اظهار داشت: علم انسان فرشتگان را مجبور به سجده کرد؛ در حقیقت علم کل هستی را در مقابل انسان کوچک می‌کند.

وی با بیان این‌که حیات انسان به علم و حیات علم به عمل و حیات عمل به اخلاص است، خاطرنشان کرد:  هدف از نزول کتاب بر انسان، بزرگ‌ کردن‌ انسان است ولی چون با کتاب بیگانه ایم بزرگ نشده ایم.

نایب رئیس اول مجلس ادامه داد: متأسفانه آنگونه که باید در سازندگی، خلاقیت و خواندن خوب عمل نکرده ایم و مقصر کسانی اند که جلودارند و ما مقصریم چون با علم مشکلات را حل نکرده ایم.

پزشکیان با اشاره به این‌که علم و فهمیدن هر دو بحثی جداگانه هستند، افزود: علم، دانایی، درک و شعور، فرق انسان با حیوانات است و برای برداشت بهترین ها باید بهترین کتاب ها را در کشور نشر دهیم.

وی با بیان اینکه باید کتابی بخوانیم که با مسؤولیت و وظیفه مان در یک سو است، گفت: هر کتابی را نیاز به خواندن نداریم، و باید در یک موضوع ثابت و همسو با مسئولیت و تخصص مطالعه شود.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم حضور وزیر فرهنگ و ارشاد در افتتاحیه نمایشنگاه بین المللی کتاب تبریز، گفت: گلایه داریم چه چیزی مهم تر از کتابخوانی در کشور است که وزیر حضور پیدا نکرده اند.

وی افزود: افتحار ما آشنایی مردم با کتاب است، کدام جلسه مهم تر از حضور در افتتاحیه نمایشگاهی به این بزرگی است که برای آینده فرهنگی بهتر تلاش می‌کند.

پزشکیان خاطرنشان کرد: نمایشگاه کتاب باید ابزاری برای تغییر سبک زندگی انسان‌ها و تغییر فرهنگ جامعه باشد و این نمایشگاه می‌تواند فرصتی را برای انتخاب بهترین کتاب‌ها جهت مطالعه فراهم نماید.

وی نمایشگاه کتاب را بزرگترین اتفاق فرهنگی عنوان کرد و ادامه داد: مشکلات کشور با توسعه فرهنگی مرتفع می شود و برای توسعه کشور باید به فکر توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی باشیم./۹۳۵/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات