۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۵۸۲۰۴۲
ابطحی در گفت‌وگو با رسا:

غربزدگان و تکنوکرات ها بلای جان کشور هستند| تمام تلاش عده ای القای خود کم بینی به ملت است

عضو کمیسیون آ‌موزش مجلس تاکتیک اصلی دشمنان را ایجاد روحیه یأس و خود کم بینی در جامعه دانست و گفت: نگاه تکنوکراتی و غرب زده در بدنه برخی نهادهای مهم و اجرایی کشور نفوذ پیدا کرده است.
محمدجواد ابطحی

سید محمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر و عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، در پاسخ به این پرسش که راه‌ حل برون رفت از مشکلات کنونی در کشور چیست، اظهار داشت: در سال 57 ملت ایران به این دلیل انقلاب کرد که «توحید» در کشور حاکم شود. امروز هم اگر احکام اسلامی که ذیل توحید معنا پیدا می‌کند در اجرایی شود، قطعا مشکلات به حداقل خواهد رسید.

وی با انتقاد از نگاه «غربگرایانه» در کشور، گفت: بزرگترین مشکل کشور ما طبقه‌ای از جامعه است که نگاه «تکنوکرات» و غرب زده دارد. امام راحل(ره) نیز معتقد بودند که "ما از هر چیزی خلاص شویم، از غرب زده‌ها رها نخواهیم شد."

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با حضور به حضور و مدیریت افراد غرب زده در برخی رده های مسؤولیتی عنوان داشت: نگاه تکنوکراتی و غرب زده در بدنه دولت، مجلس، دانشگاه‌ها و بیشتر نهادهای مهم و اجرایی کشور نفوذ پیدا کرده است.

وی ادامه داد: این نوع از تفکر از زمان انقلاب نیز در نگرش افرادی همچون «حسن نزیه» وجود داشت که معتقد بودند؛ اسلام نه لازم، نه مفید، و نه ممکن است. امروز هم برخی از غرب زده‌ها به دنبال همین تفکر هستند.

ابطحی تصریح کرد: کشور ما چوب دوری از ارزش‌های اسلامی را می‌خورد. مشکل ما از جایی شروع شد که فکر کردیم اسلام پاسخگوی تمام نیازها در دنیای مدرن نیست، در حالی که اسلام برای تمام مسائل و مشکلات راه حل ارائه داده است.

وی با یادآوری تاکتیک اصلی دشمنان، متذکر شد: «غرب‌ زده‌ها»، «تکنوکرات‌ها»، «مادیون»، «دهریون»، «طبیعیون»، «پوزیتیویستها» و امثال آن تمام تلاش خود را به کار گرفتند که امروز جامعه ایرانی احساس « خود کم بینی» کند. قطعا تا این نگاه نسبت به ظرفیت‌های داخلی در ارکان بالایی کشور وجود دارد، مشکلات مرتفع نخواهد شد.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی در مواجهه با این سوال که امروز «علما» و «حوزویان» در کجای میدان مقابله با مشکلات قرار دارند، بیان داشت: حوزویان باید نسبت به توطئه های دشمن مراقب باشند و تحت تأثیر نگاه و القائات غرب گرایانه و سکولار  قرار نگیرند، متأسفانه در برخی موارد دیده می شود که برخی حوزویان هوشیار نیستند و می گویند در منابر نباید موضوعات روز مانند مسائل سیاسی مطرح شود در حالی که رهبر انقلاب بارها فرمودند که حوزه ها و هیأت های مذهبی نباید سکولار و غیر انقلابی باشند./856/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات