۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۵۸۱۹۸۸
تحلیلگر مسائل فرهنگی و سیاسی:

هدف دشمن تبدیل الگوی اعتراضات خیابانی به اعتصابات صنفی و قشری است

سردار نوحی گفت: بنای دشمنان بر این است که در سال ۹۷، الگوی اعتراضات خیابانی به اعتصابات صنفی و قشری تبدیل شود، چراکه به زعم دشمن، نظام اسلامی توانایی و علم مقابله با اعتراضات و آشوب‌های خیابانی را دارد، اما علم و توانایی مقابله با اعتصابات را ندارد.
جهاد اقتصادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار حاج امیر نوحی فعال و تحلیلگر مسائل فرهنگی و سیاسی در همایش جهاد اقتصادی و نهضت تربیتی اجتماعی که امروز در ساختمان 313 مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به هدف دشمن از مقابله با نظام اسلامی اظهار داشت: دشمنان ما از ابتدای پیروزی انقلاب همواره درصدد براندازی نظام بودند، از این رو برنامه‌های خود را بر محور این هدف طراحی می‌کنند.

این تحلیلگر مسائل فرهنگی و سیاسی ادامه داد: دشمنان برای براندازی نظام اسلامی کمیته‌ای به سرکردگی آمریکا طراحی کردند که اسراییل، عربستان سعودی و گروهک منافقین دیگر عناصر آن بودند.

وی با بیان این‌که در دکترین این کمیته خدا، هدف و دشمن یکی است، گفت: اولین اقدامی که در این راستا شکل گرفت، بعد از ظرفیت‌سازی‌های فتنه 88 بود که اقدام دی ماه 96 شکل گرفت.

سردار نوحی با اشاره به تفاوت جنبش‌های اجتماعی و ناجنبش‌ها مطرح کرد: قرن 20، قرن جنبش‌های اجتماعی است، در جنبش‌های اجتماعی رهبر وجود دارد، مبتنی بر ایدئولوژی‌های فلسفی انجام می‌شود، دارای سلسله مراتب است و مبتنی بر عقلانیت عمل می‌شود، برخلاف ناجنبش‌ها که مبتنی بر مطالبات است، بر اساس یک موج عمل می‌کنند و به یکباره جمع می‌شوند، چراکه لیدر کف خیابانی ندارند و براساس مدیریت هیجانات حرکت می‌کنند و مرحله‌بندی هم ندارند، بنابراین در کمتر از 6 ماه باید به نتیجه برسند.

وی با بیان این‌که آشوب‌های 96 طبق هدف دشمنان قرار بود در طول دو ماه انجام شود، گفت: طبق برنامه‌ریزی آنها قرار بود که 40 روز اول به صورت کاملا مسالمت آمیز انجام گیرد و در 20 روز دوم تبدیل به جنگ نظامی و خیابانی تمام عیار شود.

این فعال فرهنگی ادامه داد: وارد کردن طبقات حاشیه نشین، بیکاران شهری، دست فروشان خیابانی، متکدیان و زنان خیابان‌نشین، شبکه‌های بزهکار اجتماعی، کارگران روز مزد به صورت یکباره، کشور را با معضل روبرو می‌کند، از این رو بخش عملی دشمنان بر روی این دسته از جامعه برنامه‌ریزی شده و گروه دوم صاحبان رسانه، شرکت‌ها و تشکیلات حقوقی هستند که وظیفه پشتیبانی گروه اول را برعهده دارند.

وی افزود: آمریکایی‌ها تلاش بسیاری داشتند که در این رابطه پای جریان‌های قومی را نیز به میان آورند، اما این گروه‌ها قبول نکرده و مقرر شد که در مرحله بعد به میدان بیایند، به همین دلیل در آشوب‌های 96، در مناطق قومیتی، اتفاق خاصی روی نداد.

نوحی با بیان این‌که موج دنیاطلبی برخی از مردم را گرفتار کرده است، گفت: بسیاری از افرادی که در دام گروهک‌های منافقین گرفتار شدند، ابتدا گرفتار معضلات اجتماعی همچون مواد مخدر شده و در نهایت جذب گروهک‌های جاسوسی منافقین شدند.

وی با اشاره به راهبردهای رهبر معظم انقلاب در مقابله با خط فکری و عملی دشمن مطرح کرد: به تعبیر رهبر انقلاب بایستی استراتژی دشمن را شناخت و بعد به آن حمله کرد.

این تحلیلگر مسائل فرهنگی و سیاسی بیان کرد: بنای دشمنان بر این است که در سال 97، الگوی اعتراضات خیابانی به اعتصابات صنفی و قشری تبدیل شود، چراکه به زعم دشمن، نظام اسلامی توانایی و علم مقابله با اعتراضات و آشوب‌های خیابانی را دارد، اما علم و توانایی مقابله با اعتصابات را ندارد./۸۷۶/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات