۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۵۸۱۷۳۷
حجت الاسلام غفاری تأکید کرد؛

ضرورت تقویت و توسعه مراکز تخصصی حوزوی در مازندران

حجت الاسلام غفاری از فعالیت علمی یک مرکز آموزش عالی حوزوی و سه مرکز تخصصی حوزوی در مازندران خبر داد و گفت: با توجه به استقبال خواهران علاقه مند به تحصیل در رشته های تخصصی و سطوح عالی، تقویت و گسترش این مراکز به طور جدی در ستور کار مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قرار دارد.
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام علی غفاری، مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران امروز در نشست مدیران مدارس علمیه خواهران استان به نقش محوری خواهران طلبه در رشد معنوی جامعه اشاره کرد و گفت: با توجه به این که بیش از نیمی از جامعه ما را بانوان تشکیل می دهند نقش بانوان طلبه در پاسخگویی به نیاز این قشر بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان این که خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی بسترهای مناسبی برای تحصیل بانوان علاقه مند در مدارس علمیه فراهم شده است، افزود: بانوان باید از این فرصت های به وجود آمده نهایت بهره علمی را ببرند.

حجت الاسلام غفاری با اشاره به این که در حال حاضر بیش از ۲۲ مدرسه علمیه خواهران در شهرهای مختلف مازندران فعال است، خاطرنشان کرد: بیش از سه هزار طلبه خواهر در این مدارس علمیه مشغول فراگیری علوم حوزوی هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با بیان این که در سال های اخیر شاهد رشد کیفی در مدارس علمیه خواهران استان بودیم، تصریح کرد: به طوری که با تلاش های صورت گرفته در حال حاضر سطح چهار حوزه هم اکنون در یکی از شهرهای استان فعال است.

وی همچنین از فعالیت علمی یک مرکز آموزش عالی حوزوی و سه مرکز تخصصی حوزوی در مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال خواهران علاقه مند به تحصیل در رشته های تخصصی و سطوح عالی، تقویت و گسترش این مراکز به طور جدی در ستور کار مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قرار دارد.

حجت الاسلام غفاری با اشاره به این که در حال حاضر حدود 300 طلبه خواهر در مقطع سطح سه حوزه علمیه خواهران استان مشغول تحصیل هستند، بیان داشت: فقه و اصول، تفسیر و علوم قرآنی و کلام اسلامی از جمله رشته هایی هستند که طلبه سطح سه دارند.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران همچنین از تحصیل بیست نفر از طلاب خواهر علاقه مند در سطح چهار حوزه علمیه خواهران استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این طلاب در رشته های تفسیر تطبیقی و فقه و اصول گرایش فقه خانواده در مرکز آموزش عالی تخصصی حضرت ام البنین(س) بابل مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به این که تقویت و توسعه مراکز حوزوی در شرایط امروز جامعه امری ضروری است، تصریح کرد: با توجه به این که مازندران به دلیل شرایطی که دارد در طول سال میزان حضور میلیون ها گردشگر از مناطق مختلف کشور است، توسعه و تقویت مراکز حوزوی در مناطق آسیب پذیر استان امری ضروری است./۹۵۰/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات