۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۵۸۱۷۰۷
نماینده ولی فقیه در هرمزگان:

دولت مرزبانان و دریابانان را به تمامی امکانات مجهز کند

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با تاکید بر اینکه اقتدار کشور بستگی به اقتدار در دریا دارد گفت: دولت مرزبانان و دریابانان را به تمامی امکانات مجهز کند.
آیت الله نعیم آبادی

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله غلامعلی نعیم ‌آبادی در نشست مرزبانان با روحانیون و ائمه جمعه و جماعات که به مناسبت هفته ناجا در دریابانی هرمزگان برگزار شد، اظهار داشت: کنار آب‌های گرم زیستن، آرزوی قدرت‌های بزرگی مانند شوروی بوده است، زیرا کشوری که در آب‌های گرم اقتدار داشته باشد ابتکار عمل را نیز به همراه دارد.

وی ادامه داد: اما باید دقت داشت که اگر کشوری در همین آب‌های گرم، ضعیف عمل کند آسیب‌های زیادی به آن وارد می‌شود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان تصریح‌کرد: جمهوری اسلامی ایران علاوه بر مرزهای خشکی، باید از مرزهای دریا نیز مراقبت کند و این فرصتی برای کشور ماست، وظیفه ای که بر دوش دولت است و کم و بیش آن را انجام داده اما حقیقت امر این است که حق دریا را به خوبی ادا نکرده و دولت جمهوری اسلامی ایران باید مرزبانان دریا را به همه امکانات مجهز کند.

آیت‌الله نعیم‌آبادی با اشاره به رابطه مرزبانی و اقتصاد کشور گفت: دولت به هر میزان که در این بخش سرمایه‌گذاری کند ضرر نخواهد دید و در آینده مشخص می‌شود که تجهیز و رسیدگی هر چه تمام‌تر به آن می‌تواند بسیاری از مشکلات از جمله مشکلات اقتصادی را حل کند، زیرا اقتدار کشور بستگی به اقتدار در دریا دارد.

وی در ادامه افزود: اگر بخواهیم به خاصیت دریا از زاویه‌ای دیگر نگاهی بیندازیم، می‌توانیم به دعای جوشن کبیر رجوع کنیم که در آن می‌گوید در دریا شگفتی برای توست و همین بخش از دعا نشان‌دهنده اهمیت دریاست.

امام جمعه بندرعباس گفت: هشت قطره از آب دریا، مورد استفاده خوراکی قرار بگیرد، ۲۴ ساعت نیاز بدن را به مواد معدنی تامین می‌کند، این بخشی از نعمت خداوند است که انسان توانسته سطحی از آن را کشف کند.

آیت الله نعیم‌آبادی اضافه‌ کرد: بحث امنیتی دریا نیز به شدت قابل اهمیت است، حفاظت بخشی از اقتصاد کشور به همین دریا وابسته است، متاسفانه برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس از همین راه جامعه ما را به فساد می‌کشانند، به همین علت است که تاکید می‌کنم باید نیروی مرزبانی ما به بهترین امکانات تجهیز شود، اگر مرزهای ما تقویت شود اجازه ورود تباهی به کشور داده نمی‌شود و بخش عمده آن وظیفه دولت است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: باید به این نکته اشاره کرد که تقویت مرزهایمان مختص به دولت نیست، مردم و مخصوصا مرزنشینان نیز باید در این مسیر آگاه شوند.

وی افزود: خون هزاران شهید مرزبانی تا به امروز کشور را ویرانگی در جهات مختلف حفظ کرده و این نشان می‌دهد که مردم نیز از مرزبانان ما حمایت می‌کنند، علماء نیز تمام تلاش‌شان را در راستای آگاهی بخشی به مردم و دولت بکار خواهد گرفت و سعی می‌کنیم موارد موردنیاز را بارها و بارها به دولت تذکر دهیم تا به نتیجه برسد.

منبع: فارس

ارسال نظرات