۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۵۸۱۰۹۳
رهبر جبهه مقاومت عراق:

هیأت از سیاست جدا نیست| اربعین نماد حج مستضعفان است

حجت الاسلام الحیدری با بیان این‌که اربعین نماد حج مستضعفان است، گفت: جمعیتی که در اربعین حاضر می‌شوند، بیشتر از ۱۰ برابر جمعیت حج است.
حجت الاسلام سید هاشم الحیدری از رهبر جبهه مقاومت در عراق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید هاشم الحیدری رهبر جبهه مقاومت عراق و مسؤول مؤسسه فرهنگی الرایه عراق در سومین همایش "هیأت‌های فعال در اربعین" که امروز در شبستان کربلای مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با بیان این‌که موکب حضرت زینب(س) نخستین موکب پس از واقعه عاشور بود اظهار داشت: در موکب حضرت زینب(س) تحریم اقتصادی به صورت کامل حاکم بود و آب و غذایی در آن وجود نداشت، اما توسط این موکب بود که پیام بزرگ قرآن و اهل بیت(ع) به سراسر دنیا مخابره شد.

رهبر جبهه مقاومت عراق با تأکید بر این‌که فضای سکولار بر هیأت حضرت زینب(س) حاکم نبود، گفت: هیأت حضرت کاملا سیاسی بود، این‌که گفته شود که موکب‌ امام حسین(ع) را باید از سیاست جدا کرد، به معنای شک در راهی است که دنبال آن کشیده شده‌ایم.

وی با بیان این‌که بایستی در شرایط تحریمی خود را آزمایش کنیم، گفت: به واسطه این آزمایش می‌توان دریافت که آیا صرفا در شرایط آرامش اقتصادی به سوی کربلا حرکت می‌کنیم و یا در شرایط سخت تحریمی نیز این حمایت ادامه دارد.

حجت الاسلام الحیدری با اشاره به  حمله به کنسولگری ایران در بصره و مقر حشدالشعبی، آن را برنامه ریزی و طراحی آمریکا و برخی از جوانان فریب خورده توصیف و بیان کرد: دشمن دائما سعی می‌کند که بین مردم ایران و عراق شکاف ایجاد کند، اما باید توجه داشت که حرکت اربعین، جهانی بوده و قابل مصادره نیست.

وی تأکید کرد: همه خادمان و زائران بایستی، مراسم اربعین را به مثابه حج و یک حرکت جهانی بدانند، چراکه حرکت امام حسین(ع) برای نجات همه بشریت بوده است.

این فعال جبهه مقاومت با تأکید بر پرداختن به مشکلات جهان اسلام در مراسم اربعین گفت: همه زوار در جریان این همایش جهانی بایستی نسبت به مشکلات یکدیگر توجه داشته باشند که ایجاد رابطه مثبت دوستی بین جوانان ایرانی و عراقی در این سفر بسیار مهم بوده و در این زمینه می توان از فضای مجازی استفاده کرد.

وی با بیان این‌که اربعین نماد حج مستضعفان است، اظهار داشت: جمعیتی که در اربعین حاضر می‌شوند، بیشتر از 10 برابر جمعیت حج  است.

حجت الاسلام الحیدری مطرح کرد: در سالهای اخیر، مردم جنوب عراق به لحاظ اجتماعی نسبت به عملکرد حکومت عراق ناراضی هستند و این ناراحتی به ضعف در خدمت رسانی و فساد در برخی از بخش‌ها مربوط می‌شود.

وی با اشاره به مسائل سیاسی کشور عراق خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر، گروه های سیاسی در زمینه انتخاب رییس جمهور، نخست وزیر و پارلمان عراق به نتیجه خوبی رسیدند که سبب به وجود آمدن شرایط مناسبی برای ورود به عرصه اربعین شده است.

رهبر جبهه مقاومت عراق با بیان این‌که قدردانی از شهدای مدافع حرم واجب است، ابراز داشت: زوار اربعین باید به نیت شهدا به زیارت بروند، چراکه بدون شهدای مدافع حرم، چنین شرایطی برای زیارت فراهم نمی شد و باید توجه داشت که روابط دیپلماتیک باز کننده راه اربعین نبود، بلکه خون شهدا بود که این راه مقدس را باز کرد./876/پ۲۰۴/ق

ارسال نظرات