۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۵۸۰۲۷۰
آیت الله طه محمدی:

تجلیل از رزمندگان دفاع مقدس مختص به یک روز نباشد

امام جمعه همدان گفت: همان طور رهبر معظم انقلاب فرمودند تجلیل از آزادگان و مدافعان و خانواده های این بزرگان تنها نباید مختص به یک روز یا یک هفته در سال باشد بلکه همیشه باید منتشان را بر بالای سرمان ببینیم.
نماز جمعه همدان نماز جمعه همدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی امام جمعه همدان ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته همدان با دعوت مردم به رعایت تقوا اظهار داشت: باید در همه امور خود را ملزم به رعایت تقوا کنیم آن هم تقوایی که از بینش سر چشمه گرفته است.

آیت الله طه محمدی افزود: اگر بتوانیم این مهم را رعایت کنیم مطمئنا از بسیاری از گرفتاری ها و بدبختی ها رها خواهیم شد و نه تنها در این جهان بلکه در آخرت نیز به درجات بالایی خواهیم رسید.

وی مقام معظم رهبری را گل سر سبد دفاع از حریم حق و حقیقت نامید و تاکید کرد: همان طور رهبر معظم انقلاب فرمودند تجلیل از آزادگان و مدافعان و خانواده های این بزرگان تنها نباید مختص یک روز یا یک هفته در سال باشد باید همیشه منتشان را بر بالای سر خودمان ببینیم.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری دفاع را یکی از نیازهای اصلی بشر عنوان کرد و گفت: دین اسلام به عنوان تنها دین حق و کامل جهان برای همه نیاز های انسان قانون مختص به آن را آورده است.

وی تصریح کرد: یکی از مهم ترین نیاز های بشر نیاز آن به دفاع است که در قرآن نیز بارها ذکر شده است و خدا می داند اگر این دفاع و امنیت نبود چه جنایت های هولناکی به کشور تحمیل می کردند.

امام جمعه همدان جنگ را دو نوع ذکر و خاطر نشان کرد: جبهه هایی که در مقابل هم می ایستند یا هر دو باطل هستند همانند جنگ جهانی و یا جبهه حق در مقابل جبهه باطل دفاع می کند همانند آن چه امروز جمهوری اسلامی در مقابل استکبار مقاومت می کند.

وی تاکید کرد: اگر دفاع نباشد کره زمین به فساد کشیده خواهد شد و تجربه های تلخ گذشته نیز تاکید این ماجرا است که در جنگ های جهانی میلیون ها نفر برای هیچ از بین رفتند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان قدردانی از مدافعان را بر همه ملت واجب دانست و گفت: اگر به خوبی ابعاد جنگ بررسی شود ارزش واقعی دفاع و مقام دفاع گران بیشتر از گذشته مشخص خواهد شد.

وی ادامه داد: همه شاهد بودند که در این هشت سال دفاع مقدس رژیم بعث چقدر از مساجد و مدارس ما را ویران کرد و به هیچ چیز رحم نکردند.

آیت الله طه محمدی هدف اصلی دشمن را تضعیف و نابودی اسلام عنوان کرد و افزود: دشمن برای رسیدن به اهداف خود اول مکان هایی را ویران می کند که نام و یاد خدا را در آنجا یادآوری می کنند.

وی امنیت را نعمتی گران بها توصیف کرد و یادآور شد: همه مدیون دفاع مقدس هستیم و باید قدردانی از مدافعان را مختص به زمان محدودی ندانیم و همیشگی باشد چرا که اگر این دفاع نبود امروز هیچی نداشتیم.

امام جمعه همدان برگزاری مراسم های یادواره شهدا را بسیار مهم دانست و خاطر نشان کرد: یکی از لطف های خداوند در حق بنده این بوده است که مراسم های زیادی را برای شهدای عزیز برگزار کرده ایم.

وی ادامه داد: این بار نیز قصد داریم تا در مراسم با شکوهی از خانواده شهیدان بهادربیگی که 4 فرزندش در راه دفاع از اسلام شهید شده اند تقدیر به عمل بیاورم زیرا زنده نگه داشتن یاد شهدا امروز وظیفه ما است./979/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات