۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۵۷۹۵۶۹

پیام تسلیت علمای خوزستان درپی حمله تروریستی در اهواز

علمای استان خوزستان در پیام های جداگانه حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز را محکوم کردند.
پیام تسلیت

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، در پی حادثه تروریستی اهواز، نماینده ولی فقیه در استان و استاندار خوزستان پیام مشترکی صادر کردند.

متن پیام به شرح ذیل می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

حادثه تروریستی امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت هفته دفاع مقدس در اهواز، که با قصد به شهادت رساندن هم میهنان عزیزمان صورت گرفت، بار دیگر چهره پلید دشمنان کوردل نظام و ملت شریف ایران را نمایان کرد.

دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی و عوامل مزدور آنها تصور می‌کنند با حرکات تروریستی و ضدمردمی، می توانند در بین مردم شریف خوزستان انشقاق ایجاد کنند. آنها باید بدانند با هوشیاری مردم و مسوولان در دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی کشور حرکات کور آنها هیچ گاه به نتیجه نخواهد رسید و مردم خوزستان ثابت قدم تر از گذشته در کنار همدیگر برای اعتلا ایران عزیز تلاش خواهند کرد.

حمله تروریست ها به مراسم رژه نیروه های مسلح به مناسبت هفته دفاع مقدس در اهواز که منجر به شهادت و زخمی شدن تنی چند از هموطنان عزیزمان شد مایه تاثر و تالم گردید.

ضمن عرض تسلیت به خانواده های معظم شهدا، مقام معظم رهبری، دولت و ملت شریف ایران، امیدواریم همچون همیشه باوحدت، عزت و اقتدار، رهرو خون شهیدان باشیم.

سید محمد علی موسوی جزایری

همچنین آیت الله عباس کعبی، ضمن محکوم کردن حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز و شهادت شماری از شهروندان اهوازی پیام تسلیت صادر کرد.

متن پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم  

قال الله تعالى «لَّئِن لَّمْ یَنتَهِ الْمُنَافِقُونَ وَالَّذِینَ فِی قُلُوبِهِم مَّرَضٌ وَالْمُرْجِفُونَ فِی الْمَدِینَةِ لَنُغْرِیَنَّكَ بِهِمْ ثُمَّ لَا یُجَاوِرُونَكَ فِیهَا إِلَّا قَلِیلًا. مَّلْعُونِینَ ۖ أَیْنَمَا ثُقِفُوا أُخِذُوا وَقُتِّلُوا تَقْتِیلًا‌. سُنَّةَ اللَّهِ فِی الَّذِینَ خَلَوْا مِن قَبْلُ ۖ وَلَن تَجِدَ لِسُنَّةِ اللَّهِ تَبْدِیلًا.»  سوره احزاب

حادثه کور تروریستی، تکفیری ها و مزدوران آمریکا و صهیونیست و آل سعود در اهواز نشانه ی یأس و زبونی و استیصال و درماندگی دشمنان اسلام وانقلاب و ایران است.

این جنایت وحشیانه در پی شکست‌های پی در پی آنان از جبهه مقاومت و نیز خلق حماسه عاشورایی در دهه محرم توسط مردم خوزستان به ویژه در مناطق عربی است و بیانگر آن است که دشمنان به بن‌بست رسیده‌اند.

ملت عاشورایی ایران اسلامی و مردم انقلابی و ولایتمدار خوزستان و اهواز با بصیرت و یکپارچگی و عشق و وفاداری به مکتب حسینی و پیروی از خط امام و رهبری در برابر دشمنان در صحنه با وحدت و برادری حاضر هستند و چشم  فتنه وهابی‌های مزدور سعودی را کور خواهند کرد.

مشت آهنین و ضربه کوبنده و تنبیه کننده پاسخ این جنایتکاران ضد بشری است.

نمایش اقتدار و عظمت ملت ایران و نیروهای مسلح در هفته دفاع مقدس، با این جنایت وحشیانه و کشتار مردم بی گناه و کودکان آسیب نمی بیند بلکه بر میزان رشد و آگاهی و هوشیاری و بصیرت و روحیه انقلابی و وحدت و برادری مردم افزوده می شود.

مردم بیشتر قدر نیروهای حافظ امنیت و مدافعان حرم را می دانند. از اقدام قاطع سربازان و پاسداران اسلام و انقلاب در هلاکت و نابودی این گروه تروریستی تشکر می نمایم.

حضور شکوه مند مردم اهواز و قبائل غیور عرب با بیرق های قبایل و نشانه های محلی، در تشییع جنازه شهدای سرافراز با شعار "هیهات منا الذلة" و "لبیک یا حسین" و "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" و "مرگ بر آل سعود" و اعلام برائت و بیزاری از امویان زمان و حامیانشان ریشه این شجره خبیثه را قلع و قمع خواهد کرد.

به رهبری عزیز و ملت ایران  و مردم ولایتمدار و انقلابی خوزستان و اهواز و خانواده معزز شهیدان، این حادثه جانگداز را تسلیت عرض می نمایم و از خداوند متعال شفای عاجل مجروحان و صبر جمیل و اجر جزیل برای کلیه داغدید گان و علو درجات شهداء و حشر با امام حسین علیه السلام و شهدای کربلاء مسالت می نمایم.

عباس کعبی

همچنین عشایر خوزستان در بیانیه ‌ای حادثه تروریستی اهواز را محکوم کردند.

متن بیانیه به‌ شرح زیر است:

مردم شریف، غیور قهرمان و شهیدپرور استان خوزستان، رمز اتحاد، همبستگی و ایستادگی در برابر توطئه ‌های دشمنان هستند.

برخی خفاش‌ های دست ‌نشانده وابسته به صهیونیست و استکبار جهانی امروز با هدف ضربه زدن به اتحاد و همبستگی فرزندان رشید ایران اسلامی در اهواز، کودک، زن و مردم بی‌ گناه را به شهادت رساندند.

بدون شک دشمنان و عوامل آنها با این ‌گونه حوادث تروریستی اتحاد بین اقشار مختلف مردم ولایتمدار خوزستان را هدف قرار دادند. بدون شک این اقدام بدون پاسخ نخواهد بود و عشایر با اتحاد و پیروی از ولایت فقیه پاسخ کوبنده‌ ای به عوامل این حمله جنایتکارانه خواهند داد./9456/د103/ب1

ارسال نظرات