۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۵۷۸۲۴۳

برگزاری مراسم عزاداری در بلاروس

مراسم بزرگداشت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش در جمع ایرانیان مقیم بلاروس، برگزار شد.
برگزاری مراسم عزاداری در بلاروس

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین علیه السلام، که از روز اول ماه محرم در سفارت ایران در مینسک برپا شده است، از روز شنبه، پنجم ماه محرم با حضور حجت‌الاسلام ساعیور، خطیب و مبلغ محترم اعزامی از سوی مرکز بین المللی تبلیغ به مینسک، در محل بیت الزهرا(س)، رنگ و بوی دیگری گرفت.

ایرانیان مقیم بلاروس شامل کارکنان بخش‌های مختلف سفارت ایران و دیگر نهادهای مستقر در مینسک و همچنین دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های بلاروس، با شرکت در این مراسم، ضمن بهره‌مندی از دریای فضایل و کرامات حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، روح خود را در امواج خروشان آزادگی و ازخودگذشتگی، شستشو داده، زنگار غم و ناامیدی را از دلهایشان زدودند و پرچم امید و ایثار را در دفاع از ارزشها و کرامات انسانی در بیابان خشک و بی رحم نامردمی‌های این روزگاران، به اهتزاز در آوردند.

این مراسم هر شب در محل بیت الزهرا(س) با سخنرانی حجت‌الاسلام ساعیور، آغاز می‌شود و در ادامه با قرائت زیارت عاشورا و مدیحه‌سرایی ادامه یافته و با اقامه نماز مغرب و عشاء و پذیرایی از مهمانان عزادار خاتمه می‌یابد.

مراسم عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) از سوی سفارت ایران و با همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان و انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی مقیم بلاروس به مدت ۱۰ شب ادامه خواهد داشت./۸۴۷/ب۱۰۳/ع

منبع: رایزنی فرهنگی ایران در بلاروس

ارسال نظرات