۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۵۷۷۸۹۴
حجت الاسلام والمسلمین ملکوتی:

اشرافی گری مسؤولان هویت و ماهیت انقلاب را تغییر می دهد

نماینده مجلس خبرگان با اشاره به ضرورت پایبندی مسؤولان به اهداف و شعارهای انقلاب گفت: اگر آن حرکت و جهتی که در اوایل انقلاب محقق شده است از بین برود، شکی نیست که هویت و ماهیت انقلاب اسلامی تغییر خواهد کرد.
حجت الاسلام والمسلمین علی ملکوتی

 حجت الاسلام والمسلمین علی ملکوتی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به این که ساده زیستی شعار اصلی انقلاب اسلامی است، گفت: هویت و حقیقت انقلاب اسلامی همین ساده زیستی و پرهیز از اشرافیت است و این موضوع از شاخصه های حیاتی انقلاب به حساب می آید.

نمیانده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: شاخصه انقلاب این بود که محرومان و مستضعفان با تبعیت از امام خمینی(ره) نظام طاغوتی را سرنگون کرده و انقلاب اسلامی را جایگزین آن کردند و کشور باید متعلق به مستضعفان باشد.

وی با اشاره به ضرورت پایبندی مسؤولان به اهداف و شعارهای انقلاب ابراز کرد: طبیعتاً اگر آن حرکت و جهتی که در اوایل انقلاب محقق شده است از بین برود، شکی نیست که هویت و ماهیت انقلاب اسلامی تغییر خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکوتی با بیان این که تغییر آرمان های انقلاب ناامیدی و یأس اقشار محروم و مستضعف جامعه را در پی دارد، عنوان کرد: اگر مسؤولان نظام اسلامی روحیه اشرافی گری داشته باشند، مردم مأیوس و دل زده خواهند شد و افزون بر این امید خود را نسبت به آینده نظام از دست خواهند داد.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اگر مسؤولان نظام گرایش به اشرافیت داشته باشند و میان آن ها و مردم شکاف طبقاتی ایجاد شود، مردم نیز در هنگام سختی ها، مشکلات و خطراتی که نظام را تهدید می کند، از آن ها پشتیبانی نخواهند کرد.

وی افزود: در نقطه مقابل اگر مسؤولان ما ساده زیستی را پیشه خود قرار دهند و حرکتشان حرکتی در راستای هویت و ماهیت انقلاب اسلامی باشد، تردیدی نیست که خداوند متعال آن ها را کمک خواهد کرد و همچنین مورد حمایت همه جانبه ملت قرار خواهند گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین ملکوتی با بیان این که متأسفانه برخی از مسؤولان از ساده زیستی فاصله گرفته اند، تأکید کرد: علما و متولیان جامعه باید اینگونه افراد را امر به معروف و نهی از منکر کرده و بنابر فرموده رهبر معظم انقلاب از رفتار آن ها انتقاد دلسوزانه داشته باشند؛ انتقاد دلسوزانه یعنی این که انتقاد به گونه ای نباشد که بهانه دست دشمن دهد و از سویی هم به گونه ای نباشد که افراد منحرف خیال کنند کسی از رفتار بدشان اطلاع ندارد.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: اگر از رفتار مسؤولان انتقاد دلسوزانه و سازنده شود، بدون شک در مسیر اصلاح قرار خواهند گرفت و اگر این مهم محقق شود، طبیعی است که آن دسته از مردمی که مقداری از وضعیت موجود ناراضی و ناامید هستند، نسبت به آینده نظام امیدوار خواهند شد./841/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات