۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۵۷۷۴۴۳
فلاحت پیشه خبرداد؛

هزینه ویزا از زائران ایرانی اربعین گرفته نمی شود

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اربعین حسینی و حضور میلیونی مردم ایران در کربلای معلا، گفت: یکی از مسائل مهم که همیشه دنبال آن بودیم موضوع ویزا و هزینه آن برای زائران بود که تصمیم گرفته شده از این پس هزینه ویزا از زائران ایرانی اربعین گرفته نشود.
فلاحت پیشه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حشمت الله فلاحت پیشه رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به همراه جمعی از رؤسای کمیته های این کمیسیون پیش از ظهر امروز با حضور در بیت حضرت آیت الله نوری‌همدانی با این مرجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کردند.

فلاحت پیشه در این دیدار با اشاره به آخرین اقدامات صورت گرفته در کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: در حال حاضر لوایح چندگانه ای در دست بررسی است که مهمترین آنها سه لایحه است که در این سه لایحه بیش از چهل مورد مسأله اساسی در دست بررسی است و به طور کلی اکثر لوایح مرتبط با این کمیسیون است.

وی با اشاره به این که مجلس در مورد قرارداد FATF  نهایت دقت خود را به خرج می دهد، تصریح کرد: امروز لحظه حساسی در مورد این قرارداد برای تصمیم گیری است و و آخرین روالی که طی کرده این بوده که جمعی متشکل از مجلس شورای اسلامی، مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای نگهبان و دولت تشکیل شده و در مورد آن تصمیم بگیریم.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این اطمینان را می دهیم که بخش های این قراداد همگی تصویب نخواهد شد بلکه ممکن است برخی بخش های آن البته به صورت مشروط تأیید شود.

وی گفت: ما در این مجمع قطعا در نهایت تصمیمی خواهیم گرفت که در راستای منافع ملی و امنیت ملی کشور باشد تا جایی که هم مشکل دولت کنونی را حل کند و هم برای آیندگان مشکلی پیش نیاید.

فلاحت پیشه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مصوبات دیگر کمیسیون امنیت ملی ابراز داشت: موضوع دیگر این است که در بودجه بندی جدید برای زائران عتبات عالیات، مشهد مقدس و حرم حضرت معصومه(س) تصمیمات خوبی گرفته شده از جمله این که در شهر مقدس قم زائر سراهایی با امکانات رفاهی مناسب درست شده و در اختیار مردم قرار گیرد.

وی با اشاره به اربعین حسینی و حضور میلیونی مردم ایران در راهپیمایی این روز در کربلای معلا، خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مهم که همیشه دنبال آن بودیم موضوع ویزا و هزینه آن برای زائران بود که تصمیم گرفته شده که از این پس هزینه ویزا از زائران ایرانی اربعین گرفته نشود.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: دشمنان ما هیچگاه خیر و خوبی ما را نمی خواهند به همین جهت با کشورهای اسلامی کاری از طریق مجالس اسلامی شروع شده که اختلافات و تنش ها کم شود و بتوانیم تعاملات بهتری با کشورهای همسو داشته باشیم./1330/پ۲۰۲/ق

 

ارسال نظرات