۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۵۷۷۱۶۳

همایش بزرگ مبلغان استان زنجان برگزار شد

همایش بزرگ مبلغان استان زنجان با عنوان طلایه داران تبلیغ در آستانه ماه محرم الحرام و با حضور نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه زنجان برگزار شد.

روحانیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، محمد تقی فتحی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری زنجان، در همایش بزرگ طلایه داران تبلیغ که در زنجان برگزار شد، با اشاره به وظایف قوه قضائیه، گفت: آن چیزی که در ابتدای شنیدن نام قوه قضائیه به ذهن می رسد، برخورد فیزیکی با مجرمان است که البته یک واکنش طبیعی در برابر جرائم روز جامعه است.

وی در ادامه با اشاره به طراحی روش هائی برای پیشگیری از وقوع جرم در جامعه، اظهار داشت: در دنیای امروز دادگستری ها دیگر به سوی برخورد فیزیکی حرکت نمی کنند بلکه همگی در حال حرکت به سوی یک طرح فعال برای پیشگیری از وقوع جرم هستند که قطعا سودمندتر خواهد بود.

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به عملکرد معاونت پیشگیری از جرم دادگستری زنجان، گفت: معاونت پیشگیری از وقوع جرائم از سال 90 شروع به کار کرده و به صورت علمی وارد این میدان شد که از جمله برنامه های متنوع آن در این راستا می توان به حمایت از تولید، خالی کردن زندان ها در طولانی مدت و پیشگیری از وقوع جرم اشاره کرد.

فتحی در ادامه با بیان اینکه روحانیت از جمله اقشار تأثیر گذار است، تصریح کرد: روحانیت قطعا از جمله اقشار تأثیر گذاری است که می تواند ما را در امر پیشگیری از وقوع جرائم یاری نماید.

وی در پایان با اشاره به اینکه اکثریت جرم های اتفاق افتاده در اثر عدم تحمل و بردباری است، افزود: اکثریت قریب به اتفاق جرائم اتفاق افتاده به علت عدم تحمل و بردباری در صحنه وقع جرم است که قریب به 99 درصد پرونده ها به همین صورت می باشد، یعنی از قبل چیزی طراحی نشده بلکه همه چیز در صحنه و به علت عصبانیت اتفاق می افتد./۹۳۵/د103/ب1

ارسال نظرات