۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۵۷۷۰۱۰

گزارش نماینده آیت الله سیستانی از اوضاع بصره

نماینده مرجعیت عراق که به نمایندگی از آیت‌الله سیستانی به بصره سفر کرده بود، نتایج این سفر را مثبت ارزیابی کرد.
سید «احمد الصافی» نماینده مرجعیت عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، «احمد الصافی» نماینده مرجعیت عراق پس از حضور در بصره در ویدئویی به بیان مشکلات این استان و نتایج سفر خود پرداخت.

به نوشته پایگاه خبری شبکه السومریه، الصافی در این ویدئو می‌گوید که پس از بروز بحران آب، به دستور مرجعیت عراق، به بصره رفته و با کارشناسان آب استان دیدار کرده است.

نماینده آیت‌الله سیستانی همچنین گفت که به دستور ایشان از اموال مرجعیت برای خرید پمپ آب برای شهر بصره هزینه خواهد شد و جلساتی برگراز شده است که طی روزهای آینده نتایج مثبت آن دیده خواهد شد.

وی در خصوص مشکلات استان بصره نیز گفت: بصره نیازمند کارهای زیادی است و از مشکلات عمیق بسیاری نیز رنج می‌برد. زیرساخت‌ها فرسوده و نیاز به اراده حقیقی برای ساخت آن‌ها از سوی دولت و از طریق مبارزه با فساد دارد.

او با بیان اینکه فساد به صورت ترسناکی در بصره رشد کرده است تأکید کرد: اگر اراده‌ای جدی وجود دارد، دولت باید برای حل مشکلات تعجیل کند.

استان بصره از روز سه شنبه گذشته شاهد دور جدیدی از اعتراضات به اوضاع معیشتی، بیکاری و ناکارآمدی دولت است. شب گذشته (پنج شنبه) این اعتراضات به درگیری‌های شدید و آتش زدن ساختمان احزاب و گروههای مختلف کشیده شد. در سه روز گذشته شش تن کشته و بیش از 75 تن دیگر زخمی شده‌اند./۸۴۷/ب۱۰۳/ع

منبع: فارس

ارسال نظرات