۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۵۷۶۹۱۹
سخنران حرم مطهر رضوی:

مباهله روز شناخت خانواده اسلامی است

سخنران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه مباهله روز شناخت خانواده اسلامی است، گفت: بهترین الگو برای خانواده، ائمه معصومین(ع) هستند.
مباهله

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید امین میرعلائی کارشناس دینی و سخنران حرم مطهر ظهر امروز در سلسله سخنرانی‌های تبلیغی، مذهبی رواق بزرگ امام خمینی(ره) بارگاه منور رضوی، با بیان اینکه مباهله روز شناخت خانواده اسلامی است، گفت: بهترین الگو برای خانواده، ائمه معصومین(ع) هستند.

وی افزود: هنگام جاری شدن صیغه عقد، زن و شوهر به طور ضمنی با هم عهد می‌بندند که وظایف خود را در قبال یکدیگر انجام دهند و عمل به این وظایف و پایبند بودن به این تعهدات باعث قوام و گرمی کانون خانواده می‌شود.

سخنران حرم مطهر رضوی تصریح کرد: متاسفانه امروزه شاهد بروز مشکلاتی در محیط خانواده‌ها هستیم که این موضوع آمار طلاق را به شدت در جامعه بالا برده است. در حالی که اگر زن و شوهر به تعهدات خود پایبند باشند و به الگوهای رفتاری خانواده که اهل بیت(ع) هستند توجه کنند بسیاری از این مشکلات قابل حل خواهد بود.

این کارشناس دینی یکی از مصادیق صدق را، صدق در عهد و پیمان دانست و بیان کرد: اولین عهدی که انسان بر گردن دارد، پیمان با خداوند است. در قرآن نیز آمده است که خداوند از انسان عهد و پیمان گرفته که او را پرستش کند نه شیطان را و به کسی و چیزی غیر از خدا دل نبندد.

وی افزود: ما با امام زمان خود نیز عهدی داریم و هر روز در دعای عهد می‌خوانیم ما پای تعهد خودمان با شما هستیم. در روز عاشورا هم هر شهیدی که روی زمین می‌افتاد به امام حسین(ع) که امام زمان آنها بود عرضه می‌داشت:«آیا به عهد خود وفا دار بودم؟».

حجت الاسلام میرعلایی، صدق در گفتار را یکی دیگر از مصادیق صدق دانست و اظهار کرد: انسان مومن باید همیشه در گفتار خود صادق باشد. مثلا با بروز مشکلات اعتقادات او سست نشود و اینگونه نباشد که در هنگام آسایش بگوید به خدا اعتقاد دارم ولی در هنگام مشکلات به گونه‌ای دیگر عمل کند.

وی بیان کرد: انسان مومن در هر شرایطی حتی در هنگام مشکلات هم اعتقاد راسخ به خداوند دارد و با بروز مشکلات مثل مشکلات اقتصادی، تزلزلی در اعتقادات او به وجود نخواهد آمد.

سخنران حرم رضوی یکی دیگر از مصادیق صدق را صدق در رفتار معرفی کرد و در توضیح آن گفت: کسی که در زبان ادعای شیعه بودن می‌کند در رفتار نیز باید به گونه‌ای رفتار کند که فعلش شبیه معصومین باشد اگر نه صادق نیست./934/د103/ب1

ارسال نظرات