۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۶
کد خبر: ۵۷۶۸۵۶

اعزام طلاب بسیجی به مناطق محروم آذربایجان‌شرقی

بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان‌شرقی به همراه ۳۰۰ گروه جهادی شامل شش هزار نفر برای خدمت‌رسانی به مناطق محروم سراسر استان اعزام شدند.
اردوی جهادی طلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار عابدین خرم، فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی امروز در مراسم بدرقه جهادگران سپاه غدیر تبریز اظهار داشت: رزمایش سپاهیان و بسیجیان رسول الله؛ حرکتی تربیتی برای خدمت بی منت به مردم سراسر استان به ویژه مناطق محروم و دورافتاده است.

وی با اشاره به این‌که جهادگران بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان‌شرقی نیز در مناطقی به خدمتگزاری خواهند پرداخت، خاطرنشان کرد: بسیجیان طلبه و روحانی مدارس علمیه آذربایجان‌شرقی به همراه ۳۰۰ گروه جهادی شامل شش هزار نفر برای خدمت‌رسانی به مناطق محروم سراسر استان اعزام شدند.

فرمانده سپاه آذربایجان شرقی با بیان این‌که بسیجیان در این رزمایش بسیجیان تلاش دارند با رفع بخشی از نیازهای جامعه هدف بتوانند همدلی و همکاری خود را به نمایش بگذارند، تصریح کرد: شبیه این گردان ها در زمان دوران دفاع مقدس نیز شکل گرفت و توانست در برابر دشمن بایستد.

عابدین خرم با اشاره به این‌که مهم ترین مساله در این رزمایش را الگوسازی برای خدمات شایسته دانست و افزود: بسیجیان در این حرکت جهادی خود تلاش خواهند کرد خلاءهای موجود در جامعه را در عرصه های مختلف مرتفع کنند؛ این رزمایش ها و کارهای جهادی انسان های بزرگی برای انقلاب و کشور تربیت می کند؛ چنانکه شهید حججی حاصل اردوهای جهادی بود.

وی با اشاره به این‌که اولین مرحله این رزمایش با اعزام گروه‌های جهادی به مناطق حاشیه نشین شهرها آغاز شده است، افزود: تمامی گروه‌های جهادی استان از 8 الی 29 شهریور ماه در حاشیه شهرهای استان متمرکز می‌شوند، که ارائه‌ خدمات پزشکی رایگان، خدمات عمرانی، ساخت و مرمت خانه‌های محروم، پروژه‌های آب و فاضلاب، مرمت و رنگ آمیزی مدارس از جمله ماموریت های این مرحله است.

به گفته عابدین خرم خدمات فرهنگی آموزشی و علمی به نوجوانان، خدمات مشاوره‌ای و روانشناسی، حقوقی، صنعتی و ارائه‌ی آموزش در حوزه اشتغال(جهت راه اندازی اشتغال کوچک و زود بازده)، توزیع بسته‌های لوازم تحریر، بسته‌های غذایی و پوشاک، تهیه جهیزیه برای نوعروسان این مناطق و... از جمله فعالیت‌های انجام شده طی این رزمایش است.

فرمانده سپاه عاشورا ادامه داد: مرحله دوم این رزمایش از ساعت هفت صبح 22 تا 23 شهریور در راستای "ارتقای امنیت محلات" از سوی 40 گردان بیت المقدس در ۲۳ ناحیه سطح استان اجرا می‌شود و مرحله سوم رزمایش نیز در هفته دفاع مقدس با تجمع ۳۰ هزار نفری بسیجیان در تبریز برگزار خواهد شد./935/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات