۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۵۷۶۴۵۵
امام جمعه کرمان:

تحول در اقتصاد نیازمند وجود تعاونی‌های فعال و پویاست

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با بیان اینکه امروزه رغبت به تشکیل تعاونی‌ها کم شده است و باید اقدامات گذشته تعاونی‌ها را آسیب‌شناسی کرد، گفت: اگر تعاونی‌ها بتوانند نقش خود را به‌خوبی ایفا کنند قطعا اقتصاد استان متحول می‌شود.
امام جمعه کرمان حجت الاسلام علیدادی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی در دیدار مدیر تعاون اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و کارکنان این مجموعه به مناسبت هفته تعاون با وی با بیان اینکه تعاون یک ریشه اعتقادی در فرهنگ ما دارد اظهارداشت: در قرآن کریم سفارش شده است که در کارهای خوب همه کمک کنند و دست یکدیگر را بگیریم.

وی با اشاره به اینکه ما به‌عنوان یک مسلمان موظف هستیم در کارهای خیر و عام‌المنفعه همدیگر را کمک کنیم افزود: تعاون از جهت دیگر یک کار انسانی است و ذات و فطرت انسان است که دست افراد ناتوان را بگیرد و به آنها کمک کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با بیان اینکه احکام شرع متناسب با فطرت انسان است و خداوند بر خلاف فطرت حکمی صادر نکرده است بیان کرد: در قانون اساسی کشور ما نیز از تجربه موفق در چارچوب دین استفاده شده و به تعاون تاکید شده است.

وی با اشاره به اینکه دولت موظف شده که از تعاون در کشور حمایت کند و تسهیلاتی برای توسعه آنها در نظر بگیرد گفت: در واقع تشکیل تعاونی‌ها در مرحله اول جمع‌آوری سرمایه‌های خرد اعضای تعاونی‌ها است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه متاسفانه امروزه رغبت به تشکیل تعاونی‌ها کم شده است تصریح کرد: باید این فرهنگ را در جامعه و بین مردم تقویت کرده و اقدامات گذشته را در حوزه تعاونی‌ها آسیب‌شناسی کرد.

وی با اشاره به اینکه افراد باید بدانند که سرمایه آنها در تعاونی‌ها حفظ می‌شود و نظارت دقیق بر تعاونی‌ها وجود دارد افزود: دستگاه‌های نظارتی از جمله اداره کل تعاون نیز باید این موضوع را جدی گرفته و براساس قانون نظارت دقیق بر عملکرد تعاونی‌ها داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با بیان اینکه اگر تعاونی‌ها بتوانند نقش خود را به‌خوبی ایفا کنند قطعا اقتصاد استان متحول می‌شود گفت: باید رویکرد تشکیل تعاونی فعال و پویا شود.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات