۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۵۷۶۰۸۸
به میزبانی شهر اردبیل؛

همایش بین المللی غدیر از دیدگاه اهل سنت در حال برگزاری است

شانزدهمین همایش بین المللی غدیر از دیدگاه اهل سنت فردا با جمع‌بندی مباحث صورت گرفته و تجلیل از صاحبان مقالات برگزیده در اردبیل به کار خود پایان خواهد داد.
عید غدیر خم

حجت الاسلام علی موسویان، دبیر علمی شانزدهمین همایش بین المللی غدیر از دیدگاه اهل سنت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، اظهار داشت: این همایش بین المللی که با حضور طلاب، اساتید و اندیشمندان 42 کشور چهارم شهریور در سالن ولایت اردبیل آغاز شده است، امروز نیز با برگزاری کارگاه‌های متعدد پیگیری خواهد شد.

وی با بیان این‌که در مدت چهار روز برگزاری این همایش در مجموع 6 نشست عمومی و 68 کارگاه با موضوع غدیر و حقانیت ولایت مولای متقیان برگزار می شود، خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال قابل توجه طلاب، امکان حضور همه طلاب و دانش پژوهان در این همایش میسر نبود.

حجت الاسلام موسویان با اشاره به این‌که 400 نفر از طلاب مرکز جامعه المصطفی کشور در همایش اردبیل حضور دارند، تصریح کرد: این تعداد شامل 220 طلبه مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی جامعه المصطفی، 88 طلبه خواهر مرکز بنت الهدی، 44 نفر از مرکز جامعه المصطفی تبریز و 44 طلبه از اصفهان هستند.

دبیر علمی شانزدهمین همایش بین المللی غدیر از دیدگاه اهل سنت با اشاره به این‌که 34 استاد طراز اول حوزه علمیه قم در این همایش برای طلاب درخصوص موضوع محوری همایش سخنرانی می کند، گفت: این همایش قرار است فردا همزمان با عید غدیر خم با جمع‌بندی مباحث صورت گرفته و تجلیل از صاحبان مقالات برگزیده در اردبیل به کار خود پایان دهد.

به گفته وی حوزه علمیه اردبیل، حوزه علمیه قم، مرکز جامعه المصطفی العالمیه، دفتر نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی(المهدی)، مرکز بنت الهدی و استانداری اردبیل در برگزاری مطلوب شانزدهمین همایش بین المللی غدیر از دیدگاه اهل سنت مشارکت دارند./935/ت303/ب1

ارسال نظرات