۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۵۷۴۹۷۷
امام جمعه پردیسان:

دولت نباید پشتوانه روحانیت را از دست دهد

امام جمعه پردیسان با بیان این‌که دولت هیچ‌گاه نباید پشتوانه روحانیت را از دست دهد، گفت: قدرت عظیم روحانیت سبب برون رفت از توطئه‌های دشمنان و پیروزی نیروهای انقلابی می‌شود.
قوامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین صمصام الدین قوامی، امام جمعه پردیسان در خطبه های عبادی سیاسی نمازجمعه پردیسان با اشاره به تأثیر وجود روحانیت در پیشبرد اهداف نظام اسلامی اظهار داشت: از قبل انقلاب روحانیت حضور منسجم و قوی در عرصه سیاست داشته و نمونه بارز آن مرحوم آیت الله کاشانی است که هرجا به یاری مصدق آمد، پیروزی نصیب او شد.

امام جمعه پردیسان ادامه داد: مصدق با خودخواهی و غرور بیجای خود، دست یاری آیت الله کاشانی را پس زده و در نتیجه آن نتوانست در مبارزه با توطئه و کودتای آمریکا و دشمن پیروز شود، به طوری که شاه 25 مرداد کشور را ترک کرده و تنها سه روز بعد از آن به کشور بازگشت و تمام دلیل این شکست مفتضحانه برای مصدق، پشت کردن به نیروی روحانیت بود.

وی با بیان این‌که یک‌دست و متحد بودن روحانیت همچون صخره‌ای مانع نفوذ و آسیب دشمنان به اسلام و نظام خواهد شد، گفت: خود آمریکایی‌ها گفته بودند، اگر روحانیت با دولت مصدق همراه باشد، تا ابد جایی برای ما در این سرزمین وجود نخواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی تأکید کرد: روحانیت اصیل و غالب همیشه همراه مردم بوده و هیچ‌زمانی از تاریخ وطن فروش نبوده و به مردم خیانت نکرده‌اند و همیشه سپر بلای مردم بوده‌اند.

وی با بیان این‌که دولت هیچ‌گاه نباید پشتوانه روحانیت را از دست دهد، گفت: قدرت عظیم روحانیت سبب برون رفت از توطئه‌های دشمنان و پیروزی نیروهای انقلابی می‌شود.

امام جمعه پردیسان با اشاره به فعالیت‌های آمریکا برای سقوط دولت مصدق خاطرنشان کرد: تخریب وجه سیاسی دولت، رشوه به برخی از نمایندگان و حاکمان وقت، سازماندهی نیروهای نظامی، به راه‌انداختن راهپیمایی‌ها و اعتراضات خیابانی، کارهایی بود که سازمان سیا رسما به آنها اعتراف کرده است.

وی با بیان این‌که آمریکایی‌ها نسبت به از دست دادن ایران به عنوان منطقه‌ای استراتژیک به شدت عصبانی و خشمگین بوده و مرتب علیه این نظام توطئه می‌کنند، گفت: امام راحل با انقلاب اسلامی این سرزمین را از دست آمریکا‌یی‌ها خارج کرد، از این‌رو نباید امام و انقلاب را از دست داد.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی به تفاوت دولت مصدق با نظام جمهوری اسلامی اشاره و بیان کرد: تفاوت این دو حکومت این است که دولت مصدق روحانیت را کنار زد، اما نظام اسلامی از پشتوانه قوی روحانیت برخوردار است.

وی افزود: روحانیت در مکان‌های مختلف اعم از مساجد و منبرها، مدارس، زندان‌ها و مکان‌های عمومی، عامل ترویج دین و اهل‌بیت طاهرین(ع) بوده و در شادی‌ها و ناراحتی‌های مردمی کنار آنها ایستاده و به همین خاطر همیشه مورد حمایت جامعه بوده است.

امام جمعه پردیسان با اشاره به سخنان اخیر رهبر انقلاب بیان کرد: رهبر معظم انقلاب با تکیه بر تاریخ و سابقه بد‌عهدی‌ها و خیانت‌های پی‌درپی آمریکا فرمودند با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه مردم ایران پیروز واقعی هستند و این نظام و انقلاب یقینا به پیروزی نهایی خواهد رسید، تأکید کرد: هیچ‌گونه بن‌بستی سر راه این انقلاب وجود ندارد، بلکه دیگر ملت‌ها را از هر نوع بن‌بستی نجات خواهد داد./876/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات