۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۵۷۴۹۶۲
امام جمعه موقت اصفهان:

مسؤولان باید به فکر قشر ضعیف جامعه باشند

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی گفت: بخشی از مردم تحت فشار هستند و مسؤولان باید به فکر این قشر ضعیف باشند.
میردامادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی میردامادی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه امروز که در مصلی امام خمینی(ره) اصفهان برگزار شد، گفت: نماز خواندن در پشت مقام ابراهیم(ع) بدین معنا است که حاجیان عزیز همواره باید پشت سر مقتدایان دین حرکت کنند.

وی در ابتدا با اشاره به فرائض حج افزود: حاجیان با انجام فرائض حج باید همواره خدا را محور زندگیشان قرار دهند؛ هفت عدد کثرت است و هفت مرتبه چرخیدن دور خانه کعبه بدین معنا است که باید همیشه حول محور توحید باشند.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی خاطرنشان کرد: نماز خواندن در پشت مقام ابراهیم(ع) بدین معنا است که حاجیان عزیز همواره باید پشت سر مقتدایان دین حرکت کنند؛ در زمان حضور امام معصوم(ع) ایشان مقتدای حاجیان است و در حال حاضر حاجیان باید به نائب امام غایب اقتدا کنند.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان این که فرائض حج همچون یک دانشگاه آموزشی حاجیان حقیقی را تعلیم دین می دهد، اظهار کرد: زدن هفت سنگ به یک دیوار سنگی حرکتی نمادین است تا حاجیان در برابر شیاطین درونی و برونی ایستادگی کنند و روحیه دشمن ستیزی را در وجودشان تقویت کنند.

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این که فلسفه های زیادی در فرائض حج وجود دارد، ادامه داد: امام صادق(ع) به شخصی که از حج بازگشته بود فرمودند، آیا فلسفه فرائض حج را متوجه شدی و آن شخص پاسخ داد خیر، امام فرمودند، بار دیگر به حج برو و فرائض حج را دو مرتبه انجام بده؛ امیدوارم خداوند عزیزانی که برای رفتن به حج مستطیع نیستند را به حقیقت حج برساند.

وی با اشاره به مناسبت شهادت امام باقر(ع) خاطرنشان کرد: انقلاب علمی که توسط امام باقر(ع) در دوران امامت ایشان انجام شد، سبب رشد دین و ظهور و بروز شخصیت های مهمی در زمان امام صادق(ع) گشت.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی افزود: روز عرفه روز ارتباط با خداوند است و رحمت الهی آنچنان وسعت دارد که فرزندان داخل رحم مادران نیز از این رحمت بهرمند هستند؛ امیدوارم همه عزیزان از این رحمت برخوردار شوند.

امام جمعه موقت اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: بخشی از مردم تحت فشار هستند و مسؤولان باید به فکر این قشر ضعیف باشند؛ قیمت ریال بسیار اُفت کرده است و کارشناسان داخلی بر این باور هستند که عملکردهای مسؤولان در داخل کشور عامل اصلی این مسأله است./۸۶۷/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات