۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۵۷۴۹۵۸
امام جمعه رشت:

عدم نظارت صحیح سبب بروز رانت خواری در نظام بانکی کشور شد

امام جمعه رشت با بیان این که عدم نظارت صحیح موجب بروز رانت خواری در نظام بانکی کشور شده است، گفت: متأسفانه عده ای در همین نظام بانکی وام های کلان می گیرند اما مردم با مشکلات بسیاری مواجه هستند.
نماینده ولی فقیه در گیلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان به مسأله مهم ازدواج در میان نسل جوان اشاره کرد و گفت: متأسفانه امروز شاهد کاهش سنت ارزشمند ازدواج در میان جوانان هستیم.

وی با بیان این که ازدواج بهترین و محبوب‌ترین بنیان اجتماعی از نظر اسلام است، افزود: امروز جوانان یکی از مهم ترین دلایل عدم ازدواج خود را مشکلات مالی می‌دانند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با اشاره به این که ازدواج یکی از ارزشمند ترین سنت های پیامبر گرامی اسلام است، خاطرنشان کرد: باید زمینه ای را برای رشد و گسترش این سنت حسنه در میان جوانان تقویت شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان این که ازدواج سنت مستحب و موکد الهی است، تصریح کرد: باید تلاش شود تا این سنت الهی بیشتر مورد توجه جوانان قرار گیرد.

امام جمعه رشت در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی اشاره کرد و با بیان این که آزادگان ذخایر کشورمان هستند، گفت: امروز جامعه اسلامی به داشتن چنین مردان با استقامت افتخار می کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان از آزادگان به عنوان نماد صبر و استقامت یاد کرد و افزود: این مردان تاریخ ساز با ایمان و تقوای الهی در برابر سختی ها و مشکلات دوران ایستادند و از آرمان های خود عقب نشینی نکردند.

وی با بیان این که امروز کشورمان اقتدار و عظمت خود را مرهون جانفشانی ها و ایثارگری های رزمندگان سپاه اسلام است، تصریح کرد: آزادگان با صبر و شکیبانی خود نقشه دشمن بعثی را خنثی کردند و مایه عزت و سربلندی ایران اسلامی شدند.

امام جمعه رشت در بخش دیگری از سخنان خود به سخنان مهم رهبری معظم انقلاب اسلامی در جمع اقشار مختلف مردم اشاره کرد و ایشان در این سخنان مهم ریشه مشکلات فعلی را مسائل داخلی عنوان کردند، گفت: همان طور که رهبری فرمودند عامل وقوع این مشکلات عدم مدیریت صحیح است.

وی بر ضرورت بررسی دقیق ریشه مشکلات امروز کشور تأکید کرد و افزود: باید مشخص شود بروز این گونه مسائل که موجب ناراحتی مردم نیز شده از کجا بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی در ادامه سخنان خود با محکوم کردن هر گونه سیاه نمایی و تبلیغات دروغین در جامعه، خاطرنشان کرد: نباید با بیان برخی مسائل غیر واقعی زمینه ایجاد التهاب در کشور را فراهم کرد.

وی با تأکید براین که متأسفانه اقداماتی که در کشور انجام شده در تراز انقلاب اسلامی نبوده است، تصریح کرد: این اقدامات نتوانسته مشکلات مردم را برطرف کند.

امام جمعه رشت با بیان این که متأسفانه امروز عده ای که خون مردم تشنه هستند و جنایت های بسیاری را نیز در این کشور مرتکب شده اند ادعای حمایت از ملت ایران را دارند، گفت: این مردم جنایت های این گروه ها و حامیان آنها را در کشور فراموش نکرده اند.

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه سخنان خود با تأکید براین که کسانی که آب در آسیاب دشمن می ریزند جزو مردم نیستند، تصریح کرد: نباید با برخی اظهارات موجب شادی دشمنان  و بدخواهان نظام اسلامی شد.

وی در ادامه سخنان خود همچنین بر ضرورت ترویج عدالت در جامعه اسلامی شد و گفت: متأسفانه پس از دفاع مقدس آن طور که شایسته بود در خصوص ترویج عدالت در جامعه توجه نشد و همین مسأله موجب شده شاهد عدم کنترل شرایط سیاسی و اقتصادی کشور باشیم.

امام جمعه رشت با بیان این که عدم نظارت صحیح موجب بروز رانت خواری در نظام بانکی کشور شده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه عده ای در همین نظام بانکی وام های کلان می گیرند اما مردم با مشکلات بسیاری مواجه هستند./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات