۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۳
کد خبر: ۵۷۴۷۶۱
حجت الاسلام شاملویی:

اساتید وقت بیشتری را با طلبه بگذرانند

معاون آموزش مدرسه علمیه برادران دورود از اساتید به عنوان بهترین الگو برای موفقیت طلاب در مسیر طلبگی اشاره کرد و گفت: برای نقش آفرینی در این عرصه اساتید باید خارج از فضای درس و کلاس وقت بیشتری را با شاگردان خود بگذرانند.
رابطه استاد و شاگرد

حجت الاسلام احمد شاملویی، معاون آموزش مدرسه علمیه آیت الله بروجردی دورود، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، به رابطه بین استاد و شاگرد در حوزه علمیه اشاره کرد و بیان داشت: شرایط کنونی جامعه با شرایط جامعه گذشته متفاوت است.

وی با بیان اینکه در زمان گذشته اساتید حوزه علمیه دارای چند شاگرد بودند، افزود: کم بودن تعداد طلبه ها موجب ایجاد رابطه صمیمی بین استاد و طلبه شده بود و اساتید فرصتی بیشتری را با طلبه ها می گذراندند.

حجت الاسلام شاملویی با اشاره به اینکه در مدارس علمیه امروز تعداد طلاب در هر کلاس بیش از 20 طلبه است، خاطرنشان کرد: بیشتر شدن دروس حوزه و افزایش تعداد اساتید با توجه به تغییر نظام آموزشی حوزه موجب شده است که رابطه استاد و شاگرد طلاب نسبت به گذشته کمرنگ تر شود.

وی تغییر کردن اساتید در مدارس علمیه را از دیگر دلایل کمرنگ شدن رابطه استاد و شاگرد نسبت به گذشته عنوان کرد و گفت: در زمان حال نمی توان منکر رابطه بین اساتید با شاگردان شد.

معاون آموزش مدرسه علمیه آیت الله بروجردی دورود یادآور شد: به ویژه در شهرهای کوچک شاهد رابطه صمیمی بین استاد و شاگرد هستیم، در مدرسه علمیه برادران دورود به صورت منظم از خانواده طلاب برای حضور در مدرسه دعوت می شود و در بحث های مختلف تبادل نظر می کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه صمیمیت رابطه بین استاد و شاگرد در حوزه علمیه نسبت به دیگر مراکز آموزشی بیشتر است، خاطرنشان کرد: اما این رابطه به دلیل شلوغی زندگی های مدرن و الزامات شهری جامعه امروز نسبت به گذشته کمرنگ تر شده است.

حجت الاسلام شاملویی بر ضرورت تقویت رابطه استاد با شاگرد در حوزه تأکید کرد و گفت: برای تقویت این مهم اساتید حوزه باید وقت بیشتری را خارج از کلاس درس با طلبه ها بگذرانند.

وی به نقش اساتید در موفقیت علمی و تبلیغی طلبه اشاره کرد و اظهار داشت: حفظ و تقویت رابطه بین استاد و شاگرد خارج از فضای درس و کلاس در موفقیت طلبه در مسیر طلبگی بسیار نقش آفرین است./9451/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات