۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۵۷۴۲۷۱
حجت الاسلام والمسلمین مومنی:

بی توجهی به نماز زمینه ساز سلب توفیقات الهی است

استاد حوزه علمیه با بیان این که بی توجهی به نماز سبب سلب توفیقات خواهد شد، گفت: بی نمازی سبب دوری از خداوند است و نمی شود کسی بگوید که من عاشق امام حسین(ع) هستم و نسبت به نماز کاهل باشد چراکه نماز معیار و ستون قبولی اعمال دیگر است.
حجت الاسلام والمسلمین مومنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی ظهر امروز در روز شهادت جوادالائمه (ع) در بین عزارداران هیأت انصار الحجه مشهد گفت: بر اساس آیات و روایات و سیره معصومین(ع) مومن به صورت مستمر و مدام فقر و نیازمندی خود به خداوند را باید ابراز کند.

وی افزود: تمام ارزش انسان به خاطر وجود روح است، زمانی که روح انسان از او جدا شود به جسدی ناچیز تبدیل می شود که این موضوع این را می رساند که نیازمند برای افاضه وجود همواره دست به سوی خداوند دراز کند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: فقر و نیاز باعث می شود تا انسان همیشه تلاش کند تا نجات پیدا کند و نجات از این فقر جز به خواسته خداوند متعال تحقق نمی باید چرا که اگر خداوند بخواهد تمام موضوعات محقق می شود و اگر او نخواهد هیچ امری محقق نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی تصریح کرد: ماهیت عبد بودن در اضافه شدن به خداوند متعال است و تمام ارزش عبد از سوی خداوند به دست می آید که اگر این گونه نشود انسان هیچ گونه ارزشی ندارد به همین دلیل انسان باید تمام کارهای خود را در مسیر خداوند قرار دهد.

این استاد درس اخلاق با بیان این که بی توجهی به نماز باعث سلب توفیقات خواهد شد، اظهار کرد: بی نمازی سبب دوری از خداوند است و نمی شود کسی بگوید که من عاشق امام حسین (ع) هستم و نسبت به نماز کاهل باشد چرا که نماز معیار و ستون قبولی اعمال دیگر است.

وی افزود: هیچ گاه افعال الهی را قبیح ندانید چرا که هر چه خداوند برای ما مقدر کرده است عین زیبایی است و باید در مقابل خواسته خداوند متعال تسلیم باشیم و نسبت به خداوند حسن ظن داشته باشیم که سوء ظن به خداوند متعال باعث خروج ایمان از قلب خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی با توصیه به غنیمت شمردن فرصت ها در جوانی ابراز کرد: نباید فرصت های به وجود آمده در جوانی را از دست دهیم چرا که ناتوانی های کهن سالی به صورت ناگهانی رخ می دهد که این ها باعث غفلت خواهد شد.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: سخنان امام جواد(ع) به شکلی است که اگر بتوانید آن ها را در جوانی در خود نهادینه کنید می توانید یک عمر از آن ها ارتزاق کنید به شرط این که اهل عمل باشید نه این این که فقط شعارگونه عمل کنید.

وی ادامه داد: اگر مومنی بخواهد به در جات رفیع در دنیا و آخرت برسد باید این را از خداوند متعال بخواهد نه این که در فضای مجازی و دیگر فضاها خود را به اشخاص دیگر متصل کنند چرا که خود آن ها در برابر خداوند متعال نیازمند هستند و همه عزت ها و ذلت ها در دست خداوند است.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی در پایان سخنان خود گفت: اگر کسی خیر خود را از غیر خدا بخواهد خداوند او را به همان شخصی که امید دارد واگذار می کند و مومن نیازمند این است که در کارها به خداوند اعتماد کند تا موهبات الهی در اختیارش قرار بگیرد./۸۶۱/پ202/ب1

ارسال نظرات