۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۵۷۳۹۷۰
نماینده ولی‌فقیه در کرمان:

انتقاد دلسوزانه و مخلصانه برای رشد یک مجموعه نیاز است

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان گفت: انتقاد برای ارتقاء و رشد یک مجموعه نیاز است به ویژه جایی که دلسوزانه، مخلصانه و مومنانه باشد و رسانه می‌تواند در رشد و توسعه هر منطقه فوق‌العاده موثر باشد.
حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی در نشست با اصحاب رسانه کرمان به مناسبت 17 مرداد ماه روز خبرنگار، اظهار داشت: خبرنگاری مسؤولیتی بسیار خطیر و بزرگ است که هر کلمه آن در رشد ما یا نقطه مقابل آن اثرگذار است.

امام جمعه کرمان با اشاره به اهمیت خبر بیان داشت: در علوم کشف واقعیت و حقیقت از سخن معصوم (ع) دو علم بسیار ارزشمند رجال و درایه وجود دارد و در هر جامعه‌ای برای پیشرفت باید اندیشه‌های شایسته ترویج یابد و اعمال بایسته اتفاق بیافتد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی افزود: بخش و رکن مهم و اساسی مروج اندیشه‌های شایسته و اعمال بایسته، بحث اطلاع‌رسانی صحیح است و توجه به موقعیت‌های کسانی که در این صحنه افسران هستند و در پیشرفت جامعه باید نقش داشته باشند.

وی تصریح کرد: خبرنگاری عشق، علاقه، گذشت، ایثار و درایت بالا می‌خواهد، خبرنگاران خود را وقف پیشرفت جامعه کرده‌اند که جهالت‌ها را کاسته و فهم و درک را بالا ببرند و در زدودن جهل در حوزه‌های مختلف کمک می‌کنند و به هر اندازه موثر باشد به همان اندازه در پیشگاه خداوند اجر و منزلت دارد.

امام جمعه کرمان گفت: انتقاد برای ارتقاء و رشد یک مجموعه نیاز است به ویژه جایی که دلسوزانه، مخلصانه و مومنانه باشد، رسانه می‌تواند در رشد و توسعه هر منطقه فوق‌العاده موثر باشد و رشد بدون خانواده رسانه مقدور نیست، لذا رسانه جایگاه مهمی دارد.

وی عنوان کرد: همه ما در آبادانی، رشد و توسعه به ویژه توسعه معنوی جامعه باید گام برداریم که فرهنگ جامعه پذیرای حرف‌های خوب باشد و حرف‌های بد را پس بزند، این مسؤولیت مهم در خبرنگاری بیشتر جلوه می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی شجاعت، انصاف و عدالت را از ویژگی‌های خبرنگار برشمرد و بیان داشت: هرکس تریبون، قلم و قدرت داشت، حق ندارد به گونه‌ای استفاده کند که او را از انصاف و اعتدال خارج کند.

وی ادامه داد: خبرنگار خوب باید مصلحت‌ها را خوب بداند و زمان، جامعه و حوزه ماموریت خود را خوب بشناسد و به شان و منزلت خود توجه داشته و برای انجام خوب مسوولیت خبرنگاری، مراقبت کند.

منبع: فارس

ارسال نظرات