۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۵۷۳۴۰۴
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

نماز جمعه فرصتی برای گسترش تقوا و روح دینی در مردم است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر توجه بیش از پیش نهادها و مسؤولان مختلف به نماز جمعه، گفت: خدمت به نماز جمعه، خدمت به دین و تقوا است؛ زیرا نماز جمعه فرصتی برای گسترش تقوا و روح دینی در مردم است.
یعقوبی

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به جایگاه و اهمیت نماز جمعه، اظهار کرد: اهمیت نماز جمعه به‌اندازه‌ای است که رهبر معظم انقلاب با وجود تمام گرفتاری‌های کاری، برای تقویت این سنگر اسلامی دغدغه بسیاری دارند.

وی افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب خدمت به نماز جمعه، خدمت به دین و تقوا است؛ چون نماز جمعه برای گسترش تقوا و روح دینی در مردم است، همچنان که خدمت به نماز جمعه، خدمت به آگاهی سراسری ملت ایران است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: با توجه به اینکه نماز جمعه ذهن و ضمیر ناخودآگاه انسان را تحت تأثیر قرار داده و به این طریق زمینه رشد و سالم‌سازی روح و روان جامعه را فراهم می‌کند باید تمام دستگاه‌ها و متولیان امر برای تقویت این نهاد مقدس از تمام توان و امکانات خود استفاده کنند.

وی افزود: امام جعفرصادق (ع) می‌فرماید: «اَلعالِمُ بِزَمانِهِ لا تَهجُمُ عَلَیهِ اللَّوابِسُ» و تأکید می‌کند آن کس که به زمان خویش دانا و آشنا باشد، شبهات به او هجوم نمی‌آورند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: اگر عالم زمان‌شناس باشد، اگر امام جمعه و اعضای ستاد نماز جمعه از بصیرت و آگاهی برخوردار بوده، به‌روز باشند و قدرت تحلیل داشته باشند می‌توانند در برابر هجمه‌های دشمنان خارجی و بدخواهان داخلی ایستادگی کنند./9314/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات