۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۵۷۳۲۸۲
خالدی:

نمی توان حل مشکلات را در تکرار برجامی دیگر جستجو کرد

نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مذاکره راه حل رفع مشکلات اقتصادی کشور نیست، گفت: مذاکره‌ جدید همان تکرار برجام است بنابراین کسی نباید مشکلات داخلی کشور را به مساله مذاکره گره بزند و حل مشکلات را در تکرار برجام دیگر جستجو کند.
خالدی

محمد خالدی عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره به این که آیا مشکلات کشور به وسیله مذاکر با دشمن  حل می‌شود گفت: برجام یک معاهده بین المللی بود که همه کشورهای عضو به اجرای آن تعهد دادند و آن را امضا کردند و یکی از آن کشورها آمریکا بود که بعد از مذاکره به راحتی از آن کناره گیری کرد و نشان داد که آنان حتی به امضای خودشان نیز پایبند نیستند.

وی افزود: کناره‌گیری آمریکا اثبات کرد که آمریکا و اروپا غیر قابل اعتماد هستند، حتی ما نباید به چین و روسیه که متحدان سنتی و منطقه‌ای ما به شمار می‌روند اعتماد کامل کنیم؛ بنابراین عملکرد مسؤولان در سطح بین المللی باید بسیار دقیق‌ و هوشیارانه باشد.

خالدی با تاکید بر اینکه دولتمردان نباید منتظر اقدام آمریکایی‌ها و اروپاییان بمانند که ببینند آنها برای ما چه نسخه‌ای می‌پیچند، ابراز کرد: امروز اروپاییان نشان داده‌اند که در اجرای مفاد برجام در حال وقت کشی هستند چرا که آنان خود غلام حلقه به گوش آمریکا بوده و همانند آمریکا پایبند به برجام نیستند؛ بنابراین امروز ما باید معادلاتمان را طوری بچینیم که متضرر نشویم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه مذاکره فی نفسه بد نیست اما با توجه به تجربه‌ای که از برجام کسب شد تکرار مذاکره‌ای جدید برای حل مشکلات کشور یک اشتباه راهبردی است، گفت: مذاکره راه حل رفع مشکلات اقتصادی کشور نیست، به عقیده بنده مذاکره‌ جدید همان تکرار برجام است پس ما نباید مشکلات داخلی خودمان را به مساله مذاکره گره بزنیم و حل مشکلات را در تکرار برجام دیگر جستجو کنیم.

وی ادامه داد: امروز بسیاری از اقلام مصرفی کشور داخلی است از این رو ما می‌توانیم با تکیه بر اقتصاد داخلی، مدیریت صحیح و ساماندهی و نظارت که باید از سوی دولت و مجلس صورت بپذیرد بسیاری از مشکلات اقتصادی را رفع کنیم امروز نباید به لابی‌های داخلی فرصت داده شود که بتوانند مسائل اقتصادی را تحت الشعاع قرار داده و دولت، مجلس و مردم را با بحران روبرو کنند.

خالدی اضافه کرد: برای مثال ما تولید کننده خودرو هستیم و در صنعت خودروسازی تنها برخی از قطعات را از خارج وارد می‌کنیم بنابراین دلیلی ندارد یک شبه قیمت خودرو چندمیلیون افزایش یابد چرا که این افزایش چنددرصدی قیمت با واردات قطعات خودرو همخوانی ندارد؛ بنابراین افزایش قیمت‌ها نشان از عدم کنترل و نظارت صحیح دارد امروز 70 درصد مشکل اقتصادی کشور مربوط به داخل است و کمتر به مساله تحریم و فشارهای خارجی ربط دارد از این رو می‌طلبد مسؤولان با عزم جدی و روحیه جهادی به مقابله با این بحران بپردازند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس خادمان مردم هستند و نسبت به آنان دلسوزند، گفت: دولت نیز از مردم است و این طور نیست بخش اعظمی از دولتمردان نسبت به زندگی و معیشت مردم بی توجه باشند اما برخی از مسؤولان دولتی در مسیرها، جمع‌بندیها و تصمیماتی که گرفتند غلط املایی بسیار داشتند که باید اصلاح شود و با فکر و برنامه‌ای مدون به رفع مشکلات مردم بپردازند مردم نیز باید سعی کنند صبورانه مسؤولان را در رفع مشکلات یاری کنند.

وی در پایان مطالبه گری از مسؤولان را حق مردم دانست و خاطرنشان کرد: امروز هدف اصلی در فشارهای خارجی ایجاد یاس و ناراضی کردن مردم از مسؤولان و نظام است بنابراین لازم است مردم با بصیرت بیشتر مراقب حربه و توطئه دشمنان باشند./813/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات