۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۵۷۱۲۹۹
امام جمعه موقت كاشان:

روح انسان در معرض خطر وسوسه هاي نفساني و شيطاني است

امام جمعه موقت كاشان گفت: خطر تنها جسم انسان را تهديد نمي كند بلكه روح انسان نيز در معرض خطر وسوسه هاي نفساني و شيطاني و شياطين انس و جن است و اگر انسان با ايمان باشد، ايمان او در معرض تهديد و آسيب قرار دارد.
حجت الاسلام اسلامي تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامي تبار جمعه شب در جلسه تفسير قرآن كه در مسجد آيت الله رضوي كاشاني برگزار شد در ادامه تفسير سوره مباركه رعد، گفت: خداوند در اين سوره به يكي از صفات مهم خود كه علم غيب است اشاره كرده است.

وي با اشاره به اينكه خداوند از كميت و كيفيت و تعداد و جنس و آينده و سلامتي و بيماري و نقص آنچه در داخل رحم مادر است خبر دارد، افزود: اگر امروز تكنولوژي سونوگرافي مونث و مذكر، ناقص الخلقه و زائد الخلقه انسان را از داخل رحم خبر مي دهد براي اين است سونوگرافي با علم روز داخل رحم را مشاهده و از كم و كيف داخل رحم خبر مي دهد و اين درحالي است كه خداوند از آنچه در داخل رحم مادر آگاه است.

حجت الاسلام اسلامي تبار گفت: خداوند در آيه 11 سوره مباركه رعد مي فرمايد، ‹‹لَهُ مُعَقِّبَاتٌ مِنْ بَيْنِ يَدَيْهِ وَمِنْ خَلْفِهِ يَحْفَظُونَهُ مِنْ أَمْرِ اللَّهِ›› اگر عالم الغيب هستم براي اين است كه خداوند مالك و خالق و صاحب و رب است.

وي افزود: هر مالكي از ملك خود حفاظت مي كند و اگر انسان قصد حفاظت از مال خود در برابر خطرات و ضرر و زيان آن را داشته باشد بايد علم داشته باشد اما چون خداوند عالم الغيب است از همه جزئيات بشر خبر دارد براي حفظ بشر محافظ قرار داده است.

امام جمعه موقت كاشان با بيان اينكه بشر در دنيا يك سيري دارد و سفر انسان به سوي خدا است و اين مسير را با رنج و مشقت طي مي كند تا به خدا برسد، گفت: در حال حاضر آغاز سفر انسان در اين عالم ماده و طبيعي است و در اين عالم ماده و طبيعي به طور طبيعي حوادثي رخ مي دهد.

حجت الاسلام اسلامي تبار با اشاره به اينكه در اطراف انسان حوادث مختلفي رخ مي دهد كه ممكن است براي جسم و جان انسان خطرساز شود، افزود: انسان موجودي مركّب از روح و جسم است، از اين رو انسان تنها جسم نيست بلكه موجودي مركّب از جسم و روح است.

وي افزود: خطر تنها جسم انسان را تهديد نمي كند بلكه روح انسان نيز در معرض خطر وسوسه هاي نفساني و شيطاني و شياطين انس و جن  است و اگر انسان با ايمان باشد، ايمان او در معرض تهديد و آسيب قرار دارد و شياطين به دنبال گرفتن ايمان مردم است و اين درحالي است كه انسان نيز قدرت محافظت از روح و جسم و ايمان خود ندارد.

امام جمعه موقت كاشان گفت: خداوند در رابطه با انسان مي فرمايد، ‹‹لا يَمْلِكُ لِنَفْسِهِ نَفْعَاً وَ لا ضَرّا وَ لا مَوْتاً وَ لا حَيَاةً وَ لا نُشُوراً›› انسان نه تنها توان جذب سود و دفع هيچ شري را ندارد به اين معني كه انسان موجودي ضعيف است و قدرت ندارد.

حجت الاسلام اسلامي تبار ادامه داد: انسان با اين شرايط ضعيف بدني در دنيا به ويژه در ايام كودكي با حوادث و بلاياي زيادي روبرو است و توان مقابله با حوادث و بلايا را  ندارد، اما اراده خداوند اين نيست انسان بعد از تولد به دليل حوادث پيش رو از بين برود و نابود شود، بلكه براي هريك از انسانها عمر مشخصي را تعيين كرده است.

وي افزود: انسان هر روز بدون اينكه اطلاع داشته باشد خطرات و بلاياي زيادي از او دفع مي شود كه بسياري از آنها را اصلا متوجه نمي شود و يا بعد از اينكه اين خطرات دفع شد متوجه مي شود.

امام جمعه موقت كاشان گفت: خداوند براي محافظت انسان در برابر خطرات و بلاياي غيرحتمي و طبيعي محافظاني را قرار داده است و متوالي و پي در پي ملائكه  نازل مي شوند تا انسان را در برابر حوادث و بلاياي غيرحتمي و طبيعي حفظ كنند.    

حجت الاسلام اسلامي تبار با اشاره به اينكه خداوند در قرآن خود را معرفي كرده است، افزود: خداوند مي فرمايد من حفيظ و حفظ كننده هستم و انسان را حفظ مي‌كنم و اگر خداوند از انسان حفاظت نكند در اندك زماني بلاياي زياد جسماني و روحاني به او آسيب خواهند زد.

امام جمعه موقت كاشان يادآور شد: بلاياي روحاني همان هواي نفس و تهديدات نفساني است و براي همين است كه در دعا از خداوند مي خواهيم لحظه اي ما را به خودمان واگذار نكند./1307/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات