۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۸
کد خبر: ۵۷۱۱۳۱
امام جمعه تبریز:

توسعه فضای سبز در کلانشهرها ضرورت دارد

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تأکید بر حفظ و نگهداری از محیط زیست و توسعه فضای سبز در کلانشهرهای صنعتی کشور گفت: اغلب شهرهای بزرگ از فضاهای سبز استاندارد محروم هستند.
آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذرابیجان‌شرثی عصر امروز در مراسم بهره برداری از پارک قازان تبریز اظهار داشت: توجه به طبیعت و تفریح سالم؛ روح و جسم انسان را از روزمرگی ها تطهیر و فضای نشاط و شادابی را در جامعه جاری می سازد.

امام جمعه تبریز با تأکید بر حفظ و نگهداری از محیط زیست و توسعه فضای سبز در کلانشهرهای صنعتی کشور خاطرنشان کرد: نگهداری و آباد کردن فضاهای سبز و اهمیت دادن به پارک ها در جهت ترویج فرهنگ و مبانی ایرانی و اسلامی باید دغدغه‌ خانواده ها باشد.

وی با بیان این‌که قطع درختان و تخریب فضای سبز مغایر با آموزه های دینی اسلام گفت: پارک و ایجاد نوار سبز در فضایی که آلودگی های مختلف شهرها را محاصره کرده موضوعی ضروری است، بطوری که این پارک قازان هم اکنون میزبان خانواده و مراجعان به مراکز درمانی در خیابان گلگشت است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه درختان و باغات یکی از مهم ترین نعمت های الهی است، خاطرنشان کرد: بر اساس آموزه های دینی هر کس یک درخت در طول زندگی بکارد و مردم پس از مرگ او، از میوه و سایه آن درخت استفاده کنند، همواره مورد عنایت پروردگار قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: طی سال های گذشته که درمانگاه‌ها و بیمارستان های منطقه گلگشت تبریز توسعه یافته است، مکانی برای استراحت خانواده ها وجود نداشت، ولی امروز شاهد تملک باغ توت از سوی شهرداری تبریز در این منطقه هستیم که یکی از مهم ترین اقدامات شهرداری محسوب می شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزودد: این پارک طی چندماه گذشته کلنگ زنی و با سرعت هرچه تمام به پارک تبدیل شده که از این بابت از عوامل شهرداری تبریز قدردانی می کنم و امیدواریم هر ماه شاهد احداث و کلنگ زنی پارک ها و فضاهای عمومی در کلانشهر تبریز باشیم.

گفتنی است، پارک قازان به منظور احیای باغات قدیمی تبریز، توسعه و ایجاد فضای سبز مناسب برای استفاده شهروندان، با پنج هزار مترمربع مساحت دارای درختان کهنسال توت است که با تغییر کاربری از سوی شهرداری منطقه 2، تبدیل به پارک محله ای شده است./935/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات