۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۵۷۱۰۳۳
امام جمعه تبریز:

بانک ها باید برای رونق اقتصادی وارد میدان شوند

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: اگر می خواهیم شاهد رونق اقتصادی و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در استان باشیم باید بانک ها نسبت به ارایه تسهیلات با کارمزد پایین اقدام کنند.
سیدمحمدعلی آل هاشم

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان در جلسه بررسی آخرین تحولات حمایتی از فعالین اقتصادی در بخش تولید اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت اقتصادی کشور با چالش هایی روبرو است و اگر بخواهیم از این مشکلات عبور کنیم باید به سه نکته توجه ویژه داشته باشیم.

امام جمعه تبریز سرعت، دقت و صحت تصمیمات را از نکات ضروری برای عبور از چالش ها عنوان کرد و خاطرنشان نمود: باید با ایجاد کار و رونق اقتصادی در مقابل فشارهای روانی ایجاد شده توسط دشمنان بایستیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نقش مسئولان را در این میان بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: همدلی مسئولان با مردم و بویژه تولید کنندگان بسیار حایز اهمیت است و مسئولان باید با مردم تعامل صادقانه داشته باشند.

وی امید آفرینی در میان مردم را از دیگر نکات مهم عبور از چالش های اقتصادی عنوان کرد و افزود: هرکسی که بخواهد در میان مردم یاس و نا امیدی ایجاد کند باید در مقابلش ایستاد، چرا که در وضعیت موجود انسجام و وحدت داخلی عامل اصلی گذر از مشکلات کنونی کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه به مسئله برق واحد های تولیدی لوازم خانگی نیز اشاره کرد و گفت: از وزارت نیرو درخواست داریم تا همراهی لازم با صنعتگران و تولید کنندگان لوازم خانگی را داشته باشند تا این تولید کنندگان نیز بتوانند در پرداخت بهای برق مصرفی در ردیف برق های صنعتی قرار بگیرند.

مسئله پرداخت تسهیلات بانکی دیگر موضوع مورد نظر امام جمعه تبریز در دیدار با فعالان اقتصادی در بخش تولید بود، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در این باره نیز گفت: بانک ها باید برای رونق اقتصادی وارد میدان شوند و اگر میخواهیم شاهد رونق اقتصادی و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در استان باشیم باید بانک ها نسبت به ارایه تسهیلات با کارمزد پایین اقدام کنند.

رسیدگی به مشکلات صنعتگران منطقه کجاباد نیز دیگر موضوع مورد اشاره نماینده ولی فقیه در استان بود؛ وی با اعلام اینکه طبق گزارشات رسیده محیط زیست از فعالیت واحدهای صنعتی در منطقه کجاباد جلوگیری می کند، خاطر نشان کرد: آیا واقعاً واحدهای صنعتی موجود در این منطقه چقدر از نظر زیست محیطی به منطقه ضرر دارند.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: از مسئولان مرتبط می خواهم که به مشکلات واحدهای صنعتی این منطقه رسیدگی کنند./۹۳۵/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات