۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۵۷۱۰۲۶
جهانگیری:

گروه ها و احزاب یاری رسان دولت باشند

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه ظرفیت‌های موجود کشور امکان عبور از مشکلات را می‌دهد، گفت: برخی فکر می‌کنند که باید همواره مطالبه‌گری کرد و این مطالبه‌گری‌ها به سود کشور است اما امروز وقت مطالبه‌گری نیست.
جهانگیری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور  جلسه در شورای اداری استان اصفهان، با اشاره به ظرفیت‌ها و پیشینه تمدنی اصفهان، و آموزه‌هایی که در دوران تصدی استانداری اصفهان به دست آورده است، گفت: اصفهان در تمام تحولات تاریخی ایران نقش آفرینی داشته است و همواره اقدامات اصفهان موجب برطرف شدن مشکلات کشور بوده است.

در مواجهه با مشکلات ناتوان نیستیم

معاون اول رییس جمهور شرایط کنونی کشور را خطیر دانست و اظهار کرد: اگرچه با شرایط مشکلی روبرو هستیم اما این به معنای ناتوانی در کنترل این شرایط خطیر نیست، بلکه معنای این شرایط این است که روندها نسبت به گذشته تغییر کرده و شرایط متفاوتی را تجربه می‌کنیم، اگر نسبت به شرایطی که با آن مواجه هستیم آگاهی مناسبی نداشته باشیم نمی‌توانیم آن را مدیریت کنیم.

وی با بیان اینکه موضوعی غیر از دشمنی آمریکا با ما درمیان است، افزود: دولت توان مدیریت این شرایط را ندارند، بلکه نیازمند یک درک عمومی و همیاری و همکاری مردم برای عبور از شرایط فعلی کشور هستیم و همه نهادها باید در این مسیر یاری رسان کشور باشند، واقعیت‌هایی در پیش روی ما قرار دارد که نیازمند شناخت صحیح از آن هستیم تا بتوانیم مشکلات را مدیریت کنیم.

جهانگیری محدودیت‌های پیش امده برای کشور را قابل برطرف کردن عنوان کرد و گفت: این محدودیت‌ها فلج کننده نیست و برای آینده کشور نگران کننده نخواهد بود، در کشور توانمندی و ظرفیت‌های بسیار زیادی داریم، فرصت‌های بسیار خوبی در پیش رو داریم تا با استفاده از این فرصت‌ها و مسؤولیت پذیری و مدیریت صحیح به همراه درک موضوعات مختلف از شرایط کنونی به خوبی عبور کنیم.

اصلی‌ترین هدف آمریکا نابودی ایران است

معاون اول رییس جمهور با اشاره به خروج آمریکا از برجام به منظور ایجاد مشکل برای ایران در مسیر استفاده بردن از برجام، تصریح کرد: برجام یک توافق بین المللی بود که علیرغم ایرادات و مشکلاتی که داشت اما قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را به عنوان یک پشتوانه داشت، ولی آمریکا از این توافق بین المللی خارج شد، آمریکایی‌ها پایبندی به برجام نداشتن و از روز بعد از برجام سرناسازگاری گذاشتند.

وی با بیان اینکه آمریکا پس از خروج از برجام توطئه‌های جدیدی را علیه ایران طراحی کرده است، اظهار کرد: اصلی‌ترین هدف آمریکا و اسرائیل نابودی ایران است، ما کشور بزرگ و تاریخ سازی هستیم و می‌توانیم با شناخت شرایط و تحلیل مسائلی که با آن مواجه هستیم تاریخ ساز شده و از توطئه‌های و دسیسه‌های دشمنان با سربلندی عبور کنیم.

جهانگیری با تأکید بر لزوم همبستگی و انسجام عمومی برای ایستادگی در برابر توطئه‌های آمریکا، خاطرنشان کرد: آمریکا اعلام کرده است که مانع فروش نفت ایران خواهد شد و بزودی فروش نفت ایران به صفر خواهد رسید، ایران در زمینه ذخایر نفت و گاز نخستین رتبه را در دنیا دارد و این حرف که صادرات نفت ایران به صفر می‌رسد بیهوده است و نمی‌توانند چنین کاری را انجام دهند.

وی به تلاش دشمن برای ممانعت از دستیابی ایران به درآمدهای نفتی و صادراتی خود اشاره کرد و گفت: باید همه احزاب و گروه‌ها و نهادها یاری رسان دولت باشند تا در برابر این توطئه‌های دشمن علیه ایران سرافراز و سربلند باشیم، در زمینه فروش نفت از طریق بورس برخی گفتند دولت کار شخص دیگری را تکرار می‌کنند، این یکی از راه‌های فروش نفت است که افراد از طریق تأمین وثیقه می‌توانند نفت بفروشند و این سالم‌ترین و شفاف‌ترین راه است.

امروز زمان مطالبه‌گری نیست

معاون اول رییس جمهور خواستار ارائه راهکارهای نوین برای کسب منابع مالی در کشور از سوی نخبگان شد و تصریح کرد: باید کالاهای مورد نیاز مردم را با بالاترین قیمت به کشور وارد کنیم و در چنین شرایط سختی که مسؤولان درگیر مشکلات و نگران آینده کشور هستند عده‌ای به دنبال غارت منابع ملی و خالی کردن جیب مردم و سوء استفاده از مشکلات هستند که حتی اگر در گذشته با آنها با اغماض برخورد می‌شد دیگر به شدت با آنها مقابله صورت خواهد گرفت.

جهانگیری با اشاره به پیگیری‌های دستگاه دیپلماسی پیرامون موضوع برجام با اتحادیه اروپا، تأمین منافع کشور و ملت را شرط رییس جمهور برای باقی ماندن ایران در برجام عنوان کرد و افزود: برخی فکر می‌کنند که باید همواره مطالبه‌گری کرد و این مطالبه‌گری‌ها به سود کشور است، امروز وقت مطالبه‌گری نیست بلکه زمان اتحاد و انسجام برای خروج کشور از شرایط و مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم./1304/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات