۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۱
کد خبر: ۵۷۰۹۴۱
امام جمعه موقت تهران:

حوزه‌های علمیه ثمره جهاد علمی و فرهنگی امام صادق است

آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه امام صادق(ع) به شاگردانش دستور می‌دادند که در مساجد بنشینند و فتوا دهند، گفت: امروز فقه و حوزه‌های علمیه ثمره جهاد علمی و فرهنگی امام صادق(ع) است.
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله صدیقی امام جمعه موقت تهران همزمان با شهادت امام جعفر صادق(ع) در مسجد جامع غدیر گفت: نقش و رسالت وجود مبارک امام صادق(ع) در حفظ اسلام بی بدیل است.

وی افزود: ایشان اول و آخرین کسی بودند که بعد از امام علی(ع) فرمودند: تا زنده هستم از من سوال کنید؛ امام صادق(ع) احیاگر دین، قرآن و سنت است ایشان علم و حوزه‌های علمیه را تاسیس کردند.

آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه خداوند به دین انسان‌ها احتیاجی ندارد، ابراز کرد: خداوند در قرآن کریم خطاب به مسلمانان می‌فرماید: خداوند به دین شما نیازی ندارد اگر از دین خدا مرتد شوید قومی را بعد از شما می‌آورد که 5 ویژگی دارند نخست اینکه خداوند آنان را دوست دارد چون آنان عطش شهادت دارند و اهل مجاهد فی سبیل الله هستند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: آنان محبان امیرمومنان هستند و نسبت به دوستان اهل بیت(ع) نرمش دارند و با دشمنان دین کنار نمی‌آیند و سازش نمی‌کنند که به سرعت مذاکره کرده و در مقابل دشمن کوتاه بیایند، صفت آخر این گروه آن است که این افراد مدام خودشان را در جبهه می‌بینند و انقلابشان را تمام شده نمی‌دانند چون می‌دانند که شیطان و دشمنان قسم خورده‌اند تا حق را نابود کنند.

وی با بیان اینکه پیامبراکرم(ص) از همان اول بعثت توحید را در کنار ولایت تبلیغ می‌کردند، عنوان کرد: بنابراین هرکسی بخواهد دیندار باشد باید ولایت امیرمومنان علی(ع) را قبول داشته باشد، پیامبراکرم از هر فرصتی برای معرفی ولایت استفاده کردند اما متاسفانه بعد از رحلت ایشان درب منزل ولایت را به آتش کشاندند و دختر رسول خدا را به شهادت رساندند.

آیت‌الله صدیقی ادامه داد: نتیجه این ولایت گریزی این بود که زمینه حدیث گویی در جامعه برچیده شد و عرصه بدعت و شبهه افکنی در جامعه گسترش یافت تا اینکه دروان افول دستگاه بنی امیه فرا رسید و امام صادق(ع) به تربیت چهارهزار دانشمند و عالم دینی پرداختند.

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: فرقه‌های مختلف در مکتب امام صادق(ع) می‌نشستند و علم ناب را از ایشان دریافت می‌کردند و به حقایق پی می‌بردند و هدایت می‌شدند. ایشان با فرهنگ سازی به تربیت عالم عادل می‌پرداختند.

وی افزود: امام صادق(ع) با برگزاری مناظره اجازه می‌دادند تا شبهات گوناگون در جمع مردم بیان شود و شاگردان ایشان نیز پاسخ آن شبهات را می‌دادند امام با این شگرد اعتقاد و باور مردم را تقویت می‌کردند.

آیت‌الله صدیقی در پایان خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) به ابان ابن تقلب فرمودند: من دوست دارم تو در مسجد بنشینی و فتوا بدهی؛ امروز فقه و حوزه‌های علمیه ثمره جهاد علمی و فرهنگی امام صادق(ع) است./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات