۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۵۷۰۶۱۹
امام جمعه موقت بیرجند:

گرانی و تورم نتیجه سیاست های اشتباه تیم اقتصادی دولت است

امام جمعه موقت بیرجند گفت: تیم اقتصادی دولت در برجام ضعیف عمل کرده و گرانی، تورم، کاهش ارزش پول ملی و افزایش نرخ ارز به دلیل سیاست های اشتباه تیم اقتصادی دولت است.
عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی، امام جمعه موقت بیرجند ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه به 16 تیرماه روز مالیات اشاره کرد و اظهار داشت: درآمدهای مالیاتی یکی از راه های شکل گیری اقتصاد در کشور است.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی از نظر اقتصادی ضعیف است از این رو باید کارگزاران مالیاتی نسبت به مردم استان مراعات کنند، گفت: باید کارشناسان اداره مالیات استان جانب انصاف را رعایت کنند.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع)، افزود: در دوران امام صادق(ع) یک فضای بسیار خوبی برای گسترش معارف دین به وجود آمده بود، امام صادق(ع) به بحث علوم تجربی می پرداختند و شاگردان بسیاری نیز پرورش یافتند.

حجت الاسلام عبادی با اشاره به 21 تیرماه سالروز حمله به مسجد گوهرشاد و روز عفاف و حجاب، تصریح کرد: عفاف و حجاب به عنوان یکی از مسائل فرهنگی جامعه است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: تیم اقتصادی دولت در برجام ضعیف عمل کرده و گرانی، تورم، کاهش ارزش پول ملی و افزایش نرخ ارز به دلیل سیاست های اشتباه تیم اقتصادی دولت است.

امام جمعه موقت بیرجند خاطرنشان کرد: منشأ بسیاری از اتفاقات در جامعه، سیاست های اشتباه تیم اقتصادی دولت است؛ بسیاری از مشکلات 40 روز گذشته در مجلس مطرح شده ولی به آن عمل نشده که نشانگر کوتاهی رییس بانک مرکزی است.

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه باید بدون رو دربایستی هر مدیر بی کفایتی را در اسرع وقت کنار گذاشته شود، اظهار کرد: رییس بانک مرکزی قابل استیضاح توسط مجلس نیست چرا که جزء وزرا نیست.

وی با بیان اینکه نباید منتظر لبخند آمریکایی ها باشیم، افزود: اقتصاد مقاومتی راهکاری در برابر دشمنان است و تاکنون تیم اقتصادی دولت نیز در این زمینه نمره خوبی را نگرفته است.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: رییس جمهور در روزهای اخیر در مورد تهدید نفت ایران سخنانی داشت که قابل تقدیر است و امروز آمریکا هر کاری را برای عدم صادرات نفت ایران انجام می دهد اما موفق نشده است.

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه اگر نفت ایران صادر نشود به طور قطع نفت منطقه هم صادر نخواهد شد، عنوان کرد: آمریکا، اسرائیل و آل سعود مثلثی را تشکیل دادند تا به نظام جمهوری اسلامی ایران ضربه بزنند.

وی خواستار برخورد قاطع قوه قضائیه با مفسدان اقتصادی شد و بیان کرد: نباید نسبت به مفسدان اقتصادی مماشات صورت بگیرد و باید در یک چارچوب برای محاکمه آن ها تعیین شود./880/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات