۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۵۷۰۶۱۷
آيت الله نمازی:

مديريت مصرف آب نيازمند تصميم فراگير و ملي است

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: مديريت مصرف آب نيازمند تصميم فراگير و ملي براي رعايت در مصرف آب و برق است تا بتوان از بحران بي آبي به سلامت عبور كرد.
آيت الله نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي امروز در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه كاشان كه در مصلي بقيه الله الاعظم اين شهرستان برگزار شد، از عملكرد مسؤولان و برنامه ريزان مسائل اقتصادي كشور ابراز تأسف كرد و خواستار برخورد جدي با اخلال گران اقتصادي شد.  

وي افزود: افزايش قيمت ارز و طلا و سكه و خودرو تأثير منفي بر قيمت مسكن به ويژه اقلام مورد نياز مردم دارد كه اين امر بيانگر ضعف در سياستگذاري و ضعف در مديريت و نظارت نهادهاي نظارتي است.

نماينده ولي فقيه در كاشان با اشاره به اينكه چگونه يك نفر توان خريد 38 هزار و 250 سكه به مبلغ 53 ميليارد و 550 ميليون تومان را دارد، گفت: اين فرد بايد به مردم معرفي شود كه چه كسي است و از كجا آمده و اين مقدار پول را از كجا آورده است و از چه كسي دريافت كرده است.

آيت الله نمازي همچنين با اشاره به مصاحبه دادستان تهران مبني بر اينكه نفر دوم 23 هزار سكه و نفر سوم چهار هزار سكه خريداري كرده است اظهار داشت: اين افراد اين مقدار سكه را چگونه و از كجا توانسته اند خريداري كنند ضمن اينكه پليس تهران اعلام كرده است سلطان سكه را با دو تن سكه بهار آزادي دستگير كرده است.

وي  همچنين با بيان اينكه دو اخلالگر اقتصادي كه 170 ميليارد تومان سكه را از بازار تهران خريداري كردند از سوي پليس دستگير شده اند، گفت: برخي افراد كه ارز دولتي از بانك مركزي دريافت كرده اند مبادرت به واردات كالاهاي غير ضروري از خارج كشور كرده اند.

نماينده ولي فقيه در كاشان همچنين افزايش روزانه قيمت ها را سبب مشكلات معيشتي و مسكن  مردم دانست و اظهار داشت: مردم و رهبر معظم انقلاب از سه قوه مقننه و مجريه و قضائيه انتظار دارند نابساماني‌هاي مديريت اقتصادي را اصلاح كنند و نهادهايي كه مسؤوليت نظارت را برعهده دارند با اخلالگران اقتصادي به شدت برخورد شود.

آيت الله نمازي در ادامه از بحران آب به عنوان يكي از مسائل مهم و ملي كشور نام برد و اضافه كرد: كاهش نزولات آسماني و هدر رفت مقادير زيادي از آب در بخش كشاورزي، عدم تدبير و نداشتن مديريت مهار سيلاب ها، آبياري سنتي در بخش كشاورزي، مصرف آب در موارد غير ضروري شستن حياط و كوچه و خودرو، كاهش حجم آب سدها، رودخانه و قنات ها از جمله مواردي است كه به شدت بحران بي آبي دامن زده است.

وي به راه هاي برون رفت از بحران آبي در كشور اشاره كرد و كليد برون رفت از بحران بي آبي را به دست ملت ايران دانست و افزود: رفع بحران بي آبي نيازمند توجه به صرفه جويي مردم در مصرف آب چرا كه مصرف كننده اصلي آب مردم هستند و مردم نيز بايد مديريت مصرف آب را در سرلوحه امور خود قرار دهند.

به گفته وي مديريت مصرف آب نيازمند تصميم فراگير و ملي براي رعايت در مصرف آب و برق است تا بتوان از بحران بي آبي با سلامت عبور كرد.    

نماينده ولي فقيه در كاشان همچنين بر هوشياري مسؤولان و مردم به ويژه گروه ها و احزاب براي مقابله با توطئه دشمنان اسلام و انقلاب و ايران تأكيد كرد و ابراز داشت: امروز در جنگ اقتصادي دشمن با ايجاد نارضايتي در كشور به دنبال شكاف بين مردم و مسؤولان و انقلاب است.

آيت الله نمازي در ادامه به فرازهايي از فرمايشات مهم هفته گذشته رهبر معظم انقلاب در دانشكده افسري امام حسين(ع) اشاره كرد و گفت: مؤلفه پيوند بين مردم و مسؤولان به شدت مورد تهديد قرار گرفته است و ما بايد براي تقويت اين پيوند تلاش كنيم./1307/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات