۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۵۷۰۳۸۱
امام جمعه قشم:

تمام برنامه‌های اوقات فراغت باید با موضوع قرآن باشد

​امام جمعه شهرستان قشم با تاکید بر اینکه تمام برنامه‌های اوقات فراغت باید با موضوع قرآن باشد، گفت: اوقات فراغت فرصت بسیار مغتنمی است که می بایست از آن برای تقویت دشمن شناسی در جامعه، گفتمان سازی مهدویت و ایجاد اشتغال بهره برد.
امام جمعه قشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت‌الاسلام رضا جوکار امام جمعه قشم امروز در نشست ستاد اوقات فراغت شهرستان قشم با تبیین جنایات آمریکا در هفته افشاگری حقوق بشر آمریکایی افزود: حمله وحشیانه آمریکا به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران جنایت بزرگی است که تاریخ هیچگاه آن را فراموش نخواهد کرد.

وی افزود: شلیک موشک و بمب اتم برای سلطه بر ملت ها تنها نوع حمایت آمریکا از حقوق بشر است که بررسی تاریخچه حمایت های این کشور گواهی بر این مدعاست.

امام جمعه شهرستان قشم در تشریح حقوق بشر از دیدگاه اسلام بیان کرد: کرامت، شرافت و سایر ارزش های انسانی از جمله حقوقی است که انسان برای آحاد بشر به رسمت شناخته و بر آن تاکید دارد؛ جهان باید حقوق بشر را از مکتب متعالی اسلام درس بگیرد.

حجت‌الاسلام جوکار، جمهوری اسلامی ایران را بزرگترین قربانی تروریسم در قرن اخیر برشمرد و خاطرنشان کرد: مدعیان حقوق بشر با سوءاستفاده از امپراطوری رسانه ای خود در صدد معرفی ایران بعنوان حامی تروریسم هستند.

وی تصریح کرد: اوقات فراغت فرصت بسیار مغتنمی است که می بایست از آن برای افشاگری، تبیین حقایق و تقویت دشمن‌شناسی در جامعه بهره برداری شود.

امام جمعه قشم با بیان اینکه تمام متولیان فرهنگی شهرستان می بایست به وظایف خود عمل نمایند، گفت: برای پرهیز از موازی کاری و تحقق هم افزایی تقسیم کار مطلوبی صورت پذیرفته است.

وی با تاکید بر حفظ محوریت قرآن در تمامی برنامه های اوقات فراغت، توجه به تمام مقاطع سنی، اطلاع‌رسانی شفاف و گسترده، تجلی و گفتمان سازی مهدویت در اقدامات و همچنین ایجاد اشتغال با برگزاری کلاس های مهارت آموزی و استفاده از ظرفیت فنی و حرفه ای شهرستان را خواستار شد.
در ادامه، ریاست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قشم مشارکت تمام نهادها و ادارات را برای هم افزایی و هم پوشانی در راستای غنای بیشتر برنامه های اوقات فراغت خواستار شد.

حجت الاسلام غلامی اظهار کرد: اداره تبلیغات اسلامی قشم با همکاری دفتر امام جمعه شهرستان و حوزه های علمیه، ۱۶ پایگاه غنابخشی به اوقات فراغت در سطح شهرستان قشم دایر کرده است که سه پایگاه آن در جزیره هرمز مشغول به فعالیت است.

مدیریت آموزش و پرورش قشم نیز با اعلام آمادگی تمام مدارس بخش مرکزی برای فعالیت در حوزه اوقات فراغت، تصریح کرد: در حال حاضر ۱۶ پایگاه در زمینه فعال هستند که تعداد ۹ پایگاه در سطح شهر قشم و هفت پایگاه در روستاها مشغول به فعالیت هستند.

پوراشرف افزود: ۲۱ مربی مسائل آموزشی این پایگاه ها در زمینه های قرآنی، فرهنگی، ورزشی، آموزشی و اردویی را بر عهده دارند و نبود مربی قرآنی برای فعال سازی سایر مدارس از جمله مشکلات است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد قشم از تلاش برای فعال‌سازی سینمای سیار جهت استفاده رایگان عموم مردم خبر داد و گفت: ۱۵ موسسه فرهنگی، چهار آموزشگاه آزاد هنری، چهار موسسه قرآنی، هشت انجمن فعال در کانون هنر و ۲۴ کانون فرهنگی هنری مساجد با نظارت و پشتیبانی این اداره کل برای غنابخشی به اوقات فراغت در حال فعالیت هستند.

مسؤول تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم با تاکید بر مسجد محور بودن تمام برنامه های بسیج از اجرای طرح پیوند مسجد، مدرسه و خانواده با عنوان "طرح شهید بهنام محمد"، طرح یاوران ولایت، اردوهای جهادی، گشت های محله محور و پشتیبانی ویژه از برنامه های مساجد در ایام اوقات فراغت خبر داد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیره قشم نیز با اعلام آمادگی جهت پشتیبانی از برنامه های اوقات فراغت افزود: پنج مربی مرد جهت طی دوره تربیت مربی برای تقویت برنامه های اوقات فراغت از سوی این اداره اعزام شده اند./۸۵۱/د103/ب1

ارسال نظرات