۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۵۶۹۶۰۹
حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی در گفت وگو با رسا:

اجرای نسخه های غربی دردی از مردم دوا نمی کند ‌| مسؤولان به جای شعار دادن وضعیت اقتصاد را سامان دهند

استاد حوزه علمیه قم گفت: متأسفانه برخی از مسؤولان مدام تکرار می‌کنند که برای بهبود وضعیت اقتصادی برنامه دارند. این چه برنامه‌ای است که وضعیت معیشت مردم آنقدر باید اسفناک و دگرگون شود؟
سید حسین مؤمنی

حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مؤمنی، استاد سطح عالی حوزه علمیه قم در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با ابراز گلایه از رویکرد برخی از مسؤولان در اصرار بر اجرای نسخههای خارجی در کشور، اظهار داشت: مسؤولان کشور پیش از هر اقدامی باید توجه داشته باشند که ایران یک کشور اسلامی و شیعی است که کلمه الله به جای آرم شیرخورشید بر پرچم آن نقش بسته است.

وی ابراز داشت: جمهوری اسلامی ایران در قالب یک انقلاب مستقل شکل نگرفته است. بلکه انقلابی در امتداد انقلاب خاتمالانبیاء(ص)، سیدالشهداء(ع)، حضرت امام صادق(ع) و حضرت امام باقر(ع) است. از این رو بنیانگذار این نظام مقدس از همان ابتدا در بیان نورانیشان به دنبال پیادهسازی ارزشهای اسلامی در این انقلاب بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی تصریح کرد: عدم اطلاع و اشراف نسبت به تعالیمی که در آیات قرآن کریم، روایات وارده از اهل بیت(ع) و کلام امیرمؤمنان علی(ع) در نهجالبلاغه، یکی از دلایل اساسی دلبستگی برخی از مسؤولان به خارج از مرزهای جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: امیرمؤمنان علی(ع) میفرماید؛ راست بگویید اگرچه به ضرر شما باشد و دروغ نگویید اگرچه به نفع شما باشد. بنابراین اگر ما ایمان و اطلاع داشته باشیم که کذب و دروغ کلید همه شرها و پلیدیها است، دیگر به مردم دروغ نخواهیم گفت و بسیاری از مشکلات کشور برطرف خواهد شد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه  قم نبود برنامه بر اساس تعالیم آیات و روایات را یکی دیگر از عوامل دلبستگی عدهای به نسخههای خارجی دانست و عنوان کرد: اگر ما به آیه «وَمَن یَتَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ» باور داشته باشیم، باید همه برنامههای خود را بر اساس تعالیم دینی تدوین کنیم.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر توجه مسؤولان به سبک زندگی اسلامی، گفت: متأسفانه برخی از مسؤولان نسبت به این مهم بیتوجهی و کوتاهی کردند.

استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: دین مبین اسلام در شئونات مختلف زندگی بشر از امور معیشتی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی تا امور اقتصادی دستورالعمل دارد. به همین علت ما باید توجه ویژهای به سبک زندگی اسلامی داشته باشیم.

وی اظهار داشت: متأسفانه برخی از مسؤولان کشور مدام تکرار میکنند که برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور برنامه دارند. این چه برنامهای است که وضعیت معیشت مردم آنقدر باید اسفناک و دگرگون شود؟

این کارشناس دینی با تأکید بر این که ملت شریف ایران، مردم خوب و متدینی هستند، ابراز داشت: متأسفانه برخی از مسؤولان با بیتوجهی به وضعیت معیشتی مردم، دین گریز و دین ستیز درست میکنند.

وی تصریح کرد: همانطور که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران فرمودند؛ کاخ نشینها نمیتوانند شرایط کوخ نشینان را درک کنند. اعتراض برخی از جوانان در گوشه و کنار کشور از روی غرضورزی نیست، بلکه نسبت به عدمتوجه و تدبیر مسؤولان به شرایط اقتصادی کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی عنوان کرد: در وضعیت و شرایط بحرانی اقتصاد امروز کشور، یک مسؤول رده بالای کشور چگونه میتواند نسبت به این مسایل بیتوجه بوده و سفری به توچال داشته باشد؟/878/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات