۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۵۶۹۰۴۴
در قم؛

مراسم چهلمین روز درگذشت حجت الاسلام طباطبایی برگزار شد

مراسم چهلمین روز درگذشت حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی طباطبایی با حضور شخصیت‌های حوزوی، سیاسی و عموم مردم در قم برگزار شد.
مراسم ترحیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم چهلمین روز درگذشت حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی طباطبایی شب گذشته با حضور شخصیت‌های حوزوی، سیاسی و عموم مردم در مسجد رفعت قم برگزار شد.

در این مراسم آیات سید هاشم حسینی بوشهری امام جمعه قم، سید محمد سعیدی امام جمعه قم، مرتضی مقتدایی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و محمد جواد فاضل لنکرانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حضور داشتند.

همچنین حجج اسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم، نماینده مجلس خبرگان، احمد فرخ فال رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین، علی بهجت، سید علیرضا تکیه‌ای رئیس ستاد مرکزی اعتکاف، سید علی اکبر حسینی‌نژاد رئیس مجمع نمایندگان طلاب و سیدمحمود مدنی مدیر جامعه‌الزهرا(س) در این مراسم حضور داشتند.

همچنین نمایندگانی از بیوت حضرات آیات وحید خراسانی، صافی گلپایگانی، تبریزی و حکیم در این مراسم حضور داشتند.

حاضران در جلسه با قرائت قرآن و فاتحه خوانی برای شادی روح مرحوم حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی دعا کرده و از درگاه ایزد منان مسألت داشتند تا ایشان را با اهل بیت عصمت و طهارت(ع) محشور کند.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام سید احمد میردامادی استاد حوزه علمیه قم در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت و با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) درباره علت نام گذاری ماه شوال اظهار داشت: خداوند در این ماه گناهان را از مؤمنان برمی‌دارد و از آن جهت که این ماه شوال المکرم است، پس ماه مؤمنین باکرامت است.

مرحوم طباطبایی، مصداق مؤمن باکرامت

این استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: یکی از مصادیق مؤمن باکرامت، حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی بود، چراکه ویژگی‌های ذکر شده برای اهل کرامت را دارا بود.

وی با بیان این‌که کرامت نقطه مقابل حقارت و ذلت است، گفت: کرامت به معنای وزانت، سنگینی و ارزش داشتن است، در ماه شوال هم انسان‌ها بایستی وزین و با ارزش باشند.

حجت الاسلام میردامادی با اشاره به راه‌های کسب کرامت عنوان کرد: یکی از مهمترین راه‌های کسب کرامت بندگی خدا است، کسی که محض در عبودیت باشد، به کرامت رسیده و حرکتش در مسیر بندگی سبب دوری از حقارت و وزین شدن او می‌شود.

علت گمراهی برخی مسلمانان

وی علت گمراهی برخی از مسلمانان را این‌گونه بیان کرد: مشکل برخی این است که علمشان را افراد گمراه گرفته‌اند، نه از معادن نور و اهل‌بیت(ع)؛ یعنی کسانی که حرم معصومین را ویران کرده و زیارت آنها را شرک معرفی کردند و این اعمال شنیع و زشت نتیجه همان کج فهمی‌های آنها است./۸۷۶/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات