۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۵۶۸۶۳۳
حجت الاسلام محمدی:

حوزه علمیه آذربایجان غربی مشکل فضای آموزشی ندارد

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر فضای فیزیکی مدارس علمیه استان برای تحصیل یک هزار و ۱۵۰ طلبه کافی است و مشکلی وجود ندارد.
مرکز مدیرت حوزه علمیه آذربایجان غربی

حجت الاسلام صفدر محمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به نبود مشکل فضای فیزیکی آموزشی در حوزه علمیه آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در حال حاضر فضای فیزیکی مدارس علمیه برای تحصیل یک هزار و 150 طلبه کافی است و مشکلی وجود ندارد.

مدیر حوزه علمیه برادران آذربایجان غربی اضافه کرد: تمام مدارس علمیه استان به جز حوزه علمیه شوط دارای ساختمانهای جدید است، البته ساختمان مدرسه علمیه شوط نیز در دست احداث است.

وی تأکید کرد: فضای فیزیکی و آموزشی مدارس علمیه استان کافی است و سال های آینده با توجه به کثرت جمعیت در مرکز استان نیاز به توسعه فضاهای آموزشی خواهد بود.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به ظرفیت 300 نفری مدرسه علمیه امام خامنه ای ارومیه گفت: هم اکنون در این مدرسه 70 نفر مشغول تحصیل هستند اما در سالهای آینده با ارتقای پایه های تحصیلی، تعداد طلاب این مدرسه نیز افزایش یافته و از تمام ظرفیت آن استفاده خواهد شد.

وی از تکمیل استادسراهای حوزه علمیه استان خبر داد و تصریح کرد: استادسرای حوزه علمیه ماکو، ارومیه، نقده، تکاب و شاهین دژ به صورت کامل آماده شده و در اختیار اساتید قرار گرفته است.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه فاز اول استادسرای میاندوآب تکمیل شده و فاز دوم با پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد در حال ساخت است، اذعان کرد: در شهرستان خوی استادسرا وجود ندارد اما فضایی برای استفاده اساتید در نظر گرفته شده است؛ در آینده استادسرا به شکل مجتمع احداث خواهد شد.

وی در پاسخ به برخورداری فضاهای آموزشی حوزوی از استانداردها گفت: ساختمان های جدید از استانداردهای لازم برخوردارند بقیه نیز شاید همه استانداردها را نداشته باشند اما قابل استفاده است و کمبودها نیز به مرور رفع می شود.

12 مدرسه علمیه برادران در شهرستان های مختلف استان آذربایجان غربی مشغول تربیت طلاب علوم دینی است که از این تعداد ۱۰ حوزه به صورت بلندمدت و دو مدرسه سفیران هدایت فعالیت دارد./936/ت303/ب1

ارسال نظرات