۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۵۶۸۶۲۶

برگزاری نخستین دوره جذب و تربیت معلم و مربی بینش مطهر در اهواز

مسؤول دبیرخانه بینش مطهر خوزستان از برگزاری نخستین دوره جذب و تربیت معلم و مربی بینش مطهر در اهواز خبر داد.
بینش مطهر

حجت‌الاسلام ایمان کسایی، مسؤول دبیرخانه بینش مطهر خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، از برگزاری نخستین دوره جذب و تربیت معلم و مربی بینش مطهر در اهواز خبر داد و گفت: طی تفاهم مؤسسه بینش مطهر تهران با دانشگاه فرهنگیان و مرکز مطالعات راهبردی دانشگاه امام حسین(ع) دوره مذکور به عنوان نخستین دوره بینش مطهر همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.

مسؤول دبیرخانه بینش مطهر خوزستان با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان گواهی مربوطه دوره مذکور برای علاقه مندان به تدریس در مدارس را خواهد داد، افزود: علاقه مندان به اشتغال در سپاه پاسداران گواهی دوره را نیز از مرکز مطالعات راهبردی دانشگاه امام حسین(ع) دریافت خواهند کرد و  می توانند به عنوان مدرس و پژوهشگر در دانشگاه مذکور و یا سپاه های استانی استخدام شوند.

این مقام مسؤول هدف از برگزاری دوره را آشنایی با اندیشه های شهید مطهری عنوان کرد و ادامه داد: نام نویسی با مراجعه به پایگاه اینترنتی بینش مطهر برای آقایان و بانوان امکانپذیر است که تا 31 خردادماه ادامه خواهد داشت ضمن اینکه زمان برگزاری دوره از نیمه تیرماه آغاز و تا پایان مرداد ماه ادامه داشته و به مدت 12 جلسه، «2 جلسه در هفته» خواهد بود.

حجت الاسلام کسایی با بیان اینکه از همه کتب شهید مطهری در مراحل مختلف دوره بینش مطهر استفاده می شود، خاطرنشان کرد: تلاش ما بر آن است تا از هفته اول تیرماه دوره را آغاز کنیم و برای نخستین دوره از 3 کتاب طرح بینش مطهر «آزادی انسان، آزادی بندگی و خدا در زندگی انسان» استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه از 40 کتاب شهید مطهری در 10 مرحله استفاده می شود، تصریح کرد: تفاوت این دوره با دوره های بینش مطهری که در حوزه برگزار می شود در آن است که در این دوره همه آثار شهید مطهری براساس موضوع بندی تهیه شده و هر کتابی با یک موضوع گام برمی دارد حال آنکه در کتب تدریسی شهید مطهری در حوزه چنین منوالی دیده نشده است.

لازم به ذکر است، محل برگزاری دوره مجتمع آیت الله اشرفی اصفهانی، خیابان ادهم، طبقه فوقانی مسجد آیت الله اشرفی اصفهانی است./9456/ت303/ب1

ارسال نظرات