۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۵۶۸۶۲۱
برای سال تحصیلی جدید؛

بیش از ۲۴۰ نفر متقاضی ورود به مدارس علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری هستند

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲۴۰ نفر متقاضی ورود به مدارس علمیه خواهران این استان نام نویسی کرده اند، گفت: به یقین افرادی که صلاحیت علمی و اخلاقی نداشته باشند، جذب حوزه های علمیه خواهران نخواهند شد.
طلاب خواهر

خانم طاهره اکبری، معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به اینکه این استان دارای 9 مدرسه علمیه خواهران است، تصریح کرد: در استان چهارمحال و بختیاری 8 مدرسه سطح عمومی و یک مدرسه سطح سه که معادل کارشناسی ارشد است، فعال هستند و هر ساله اقدام به جذب طلاب جدید در رشته های مختلف می کنند.

اکبری با بیان اینکه در حال حاضر نزدیک به یک هزار طلبه خواهر در این استان مشغول به تحصیل هستند، ابراز کرد: این تعداد طلبه در مدارس علمیه فاطمیه(س) شهرکرد، زینبیه(س) فارسان، کوثر(س) فرخشهر، الزهرا(س) لردگان، حضرت زهرا(س) بروجن، ریحانه الرسول(س) شلمزار، محدثه(س) بازفت، الزهرا(س) بن و مرکز تخصصی معصومیه(س) شهرکرد در حال فعالیت هستند و به کسب معارف نورانی اهل بیت(ع) مشغولند.

وی با اشاره به اینکه سیستم آموزشی حوزه علمیه خواهران به صورت ترمی واحدی است و با سیستم آموزشی دانشگاه همخوانی زیادی دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ترم دوم سال تحصیلی گذشته به پایان رسیده است و طلاب در حال سپری کردن ایام امتحانات پایان ترم هستند.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز ترم جدید سال تحصیلی از مهرماه آینده تصریح کرد: از اواخر سال گذشته، پذیرش طلاب جدیدالورود در مدارس علمیه خواهران برای سال تحصیلی جدید آغاز شده است و هنوز نیز ادامه دارد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه متقاضی ورود به حوزه علمیه خواهران پس از نام نویسی باید در مصاحبه حضوری شرکت کند که پس از موفقیت در این مصاحبه جذب حوزه علمیه خواهران می شود، افزود: این مصاحبه در دو سطح علمی و اخلاقی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تا پایان زمان مصاحبه طلاب جدیدالورود، پذیرش اولیه نیز صورت می گیرد، ابراز کرد: این زمان تا 5 شهریورماه در نظر گرفته شده است که دیگر تمدید نمی شود.

اکبری با بیان اینکه مصاحبه در برخی مدارس علمیه استان آغاز شده است، اظهار کرد: برخی دیگر از مدارس نیز آغاز مصاحبه طلاب جدیدالورود را به پایان امتحانات این ترم موکول کرده اند که در چند روز آینده و با اطلاع قبلی به متقاضیان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 240 نفر متقاضی ورود به مدارس علمیه خواهران این استان نام نویسی کرده اند، افزود: به یقین افرادی که صلاحیت علمی و اخلاقی نداشته باشند، جذب حوزه های علمیه خواهران نخواهند شد./9457//۳۰۳/خ

ارسال نظرات