۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۵۶۸۵۶۳
معاون مسکن مرکز خدمات مطرح کرد؛

تمرکززدایی طلاب از شهرهای بزرگ سیاست راهبردی مرکز خدمات

حجت‌الاسلام‌ اکبری تمرکززدایی طلاب از شهرهای بزرگ را جزء سیاست‌های اصلی مرکز خدمات دانست و افزود: یکی از معضلات طلاب در شهرستان‌ها، مسئله مسکن است و حمایت از مسکن طلاب در این شهرها می‌تواند باعث مهاجرت طلاب به شهرستان‌ها شود.
مرکز خدمات حوزه علمیه

به گزارش خبرگزاری رسا، جلسه کارگروه مشترک مسکن مرکز خدمات و آستان قدس رضوی با هدف بررسی مشکلات مسکن طلاب استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌ اکبری معاون مسکن مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در این جلسه با اشاره به آمار 40 هزارنفری طلاب فاقد مسکن در کشور گفت: در رفع مشکلات مسکن طلاب در سطح کشور دچار عقب‌افتادگی هستیم و این مسئله حمایت همه‌جانبه نهادهای حوزوی را می‌طلبد.
وی گفت: وجود روحانیت در جامعه منشأ آثار و برکات فراوانی است و جامعه به روحانیت نیاز دارد به همین خاطر باید با بسترسازی مناسب زمینه حضور روحانیت در شهرستان‌ها و مناطق محروم را فراهم‌سازیم.

معاون مسکن مرکز خدمات حوزه‌های علمیه تمرکززدایی طلاب از شهرهای بزرگ را جزء سیاست‌های اصلی مرکز خدمات دانست و افزود: یکی از معضلات طلاب در شهرستان‌ها مسئله مسکن است و حمایت از مسکن طلاب در این شهرها می‌تواند باعث مهاجرت طلاب به شهرستان‌ها شود.

وی حوزه علمیه خراسان را بانشاط، فعال و غنی توصیف و خاطرنشان کرد: حوزه علمیه خراسان به‌عنوان دومین حوزه علمیه کشور ظرفیت بسیار بالایی در پرورش طلاب نخبه دارد و می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های استانی مشکلات موجود را حل کرد.

در ادامه حجت‌الاسلام‌ فرازی نیا مسئول ارتباطات حوزوی دفتر تولیت آستان قدس رضوی توجه به مناطق محروم را جزء اولویت‌های آستان قدس رضوی دانست و افزود: حضور روحانیت در نقاط مختلف علی‌الخصوص مناطق محروم آثار و برکات معنوی بسیاری دارد.

وی گفت: آستان قدس رضوی ظرفیت بالایی در ارائه خدمات فرهنگی دارد و طلاب می‌توانند از این بستر استفاده کنند.

حجت‌الاسلام حائری مدیر مرکز خدمات استان در پایان گفت: بررسی و بازدید از نقاط مختلف شهر مشهد و برنامه‌ریزی‌ها‌ بر اساس شاخص پراکندگی طلاب در تمام نقاط شهر، انجام شده است.

گفتنی است در این جلسه، حجت اسلام و المسلمین فرازی نیا مسئول ارتباطات حوزوی دفتر تولیت آستان قدس رضوی، آقایان بصیری پور رئیس بنیاد حامیان مکتب الصادق(ع)، رحمتی زاده معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی و حسینی مسئول تهیه و تجهیز مجتمع‌های فرهنگی مرکز خدمات و دانش معاون مسکن مرکز خدمات استان نیز حضور داشتند. /۹۲۴/د۱۰۳/ج

ارسال نظرات