۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۵۶۸۴۹۸

حرم امام رضا در شب عید فطر غرق سرور و شادی بود

همزمان با شب عید سعید فطر حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع) غرق شادی و سرور بود و نوای نقاره‏‌خانه حضرت فرا رسیدن این فرخنده را بشارت داد.
حرم امام رضا

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، همزمان با شب عید سعید فطر حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع) غرق شادی و سرور بود و نوای نقاره‏‌خانه حضرت فرا رسیدن این فرخنده را بشارت داد.

به همین مناسبت خیل عظیمی از زائران و مجاوران با حضور در حرم مطهر ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا(ع) عید سعید فطر را در حرم این امام همام جشن گرفتند.

به مناسبت عید سعید فطر آستان مصفای رضوی چراغانی شده و بوی عود، عنبر و گلاب همه صحنها و رواق‏‌های این آستان مقدس را فراگرفته بود و هزاران زائر و مجاور در بارگاه قدسی به شکرانه این عید بزرگ، نماز شکر به جای آوردند.

برخی از زائران و مجاوران سعی کردند تا آخرین افطاری ماه رمضان امسال را در جوار حضرت باشند و قریب به اکثر زائران از بسته های افطاری سرد حرم امام رضا(ع) بهرمند شدند.

حرم مطهر رضوی در این شب فرخنده غرق نور بود و صحن و سرای این آستان میعادگاه زائران و عاشقانی بود که برای عرض تبریک به محضر مولایشان حضرت رضا(ع) مشرف شده تا از چشمه جوشان معرفت رضوی سیراب شوند.

کلیه صحن های حرم امام رضا(ع) از امشب برای اقامه با شکوه نماز عید فطر مفروش شده و تمام خادمان آمادگی کامل برای میزبانی از زائران را دارند.

به مناسبت این فرخنده عید بزرگ، از سوی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی برنامه های متنوعی در حرم مطهر رضوی برای زائران و مجاوران تدارک دیده شده بود مولودی خوانی و مدیحه سرایی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در صحن جامع رضوی، اجرای سرود و همخوانی از جمله برنامه های شب عید فطر در حرم مطهر رضوی بود.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به اینکه عبادت خالصانه آن عبادتی است که برای خدا انجام شود، عنوان کرد: قرآن کریم می‌فرماید انسان اگر می‌خواهد کاری برای خدا انجام دهد باید تقوا داشته باشد، زیرا تقوا باعث می‌شود انسان گناه نکند و در هر کاری رضایت خدا را ملاک و معیار قرار دهد.

این مفسر قرآن کریم عنوان کرد: انسانی که اهل نفاق است اگر مسجد هم بسازد ارزش ندارد زیرا هدفش از ساختن مسجد توطئه و فتنه علیه مسلمانان است. مثل مسجدی که زمان رسول الله(ص) منافقان ساختند و حضرت در آن نماز نخواندند.

وی ادامه داد: مومنی که اهل تقواست همه عبادتهایش را با شور و نشاط انجام میدهد، از این رو ما هم سعی کنیم اهل تقوا باشیم و تقوایی را که در این یک ماه کسب کردهایم را برای خود نگه داریم./934/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات