۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۵۶۸۳۵۶
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

ماه رمضان مظهر مهربانی خداوند است

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان این که ماه رمضان مظهر مهربانی خداوند است، گفت: کسی که دلش از پایان رمضان می گیرد یا از اینکه نمی تواند روزه بگیرد ناراحت می شود او مهربانی خداوند را حس کرده است.
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان کارشناس دینی در مراسمی که شامگاه گذشته در حسینه آیت الله حق شناس برگزار شد در رابطه با رحمت پروردگار، گفت: آن چه از خواهش‌های ما نزد خداوند مهمتر است مهربانی خداوند است.

وی افزود: رحمت پروردگار که در ذکر شریف بسم الله الرحمن الرحیم مشخص شده و باید دائم در آغاز هر حرکتی متوجه آن باشیم در بعضی مواقع تاثیر خود را بیشتر نشان می دهد.

کارشناس دینی بیان داشت: مسائل معنوی نیاز به دقت و توجه دارد و با مسائل مادی متفاوت است و نمی توان مثل مسائل مادی با آن برخورد کرد. انسان در مقابل دعا و عبادت در پیشگاه پروردگار به دنبال دریافت مغفرت از خداوند است.

وی افزود: خداوند متعال در قرآن شکایت می کند از کسانی که فقط در زمان طوفان از او کمک می خواهند. در مقابل ائمه(ع) می فرمایند خدایا اگر ما را در جهنم هم قرار دهی ما لطف تو را فراموش نمی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ابراز داشت: ما باید به معرفت خداوند دقت داشته باشیم. کمال انقطاع تنها در صورتی ممکن می شود که از مهربانی خداوند لذت ببریم؛ در این صورت چیز دیگری از خداوند طلب نمی کنیم.

وی افزود: اگر کمی دقت کنیم مهربانی خداوند را در پشت حاجت ها می بینیم. دعا کننده باید به استجابت دعای خود ایمان داشته باشد. بناست که ما مهربانی خداوند را ببینیم و دنبال روی گفتار حق تعالی باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان بیان داشت: اگر در آغاز هر کاری دوبار بسم الله الرحمن الرحیم بگوییم یقین پیدا می کنیم که او مهربان ترین مهربانان است و در کار خود موفق می شویم.

وی افزود: حضرت امیرالمومنین(ع) می فرمایند خوف مومن از سر حُب است. ما از خداوند می خواهیم که ما را با عقوبت خود ادب نکند. خداوند با همه بندگان خود اینگونه است و ما فقط باید متوجه مهربانی خداوند باشیم.

کارشناس دینی گفت: ماه رمضان مظهر مهربانی خداوند است. خداوند می فرمایند بوی دهان روزه دار خوش ترین بوی عالم است، روزه برای من است و خودم پاداش آن هستم. کسی که دلش از پایان رمضان می گیرد یا از اینکه نمی تواند روزه بگیرد ناراحت می شود او مهربانی خداوند را حس کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ابراز داشت: در روایتی از رسول خدا(ص) داریم که درهای بهشت به روی فقرا باز است و رحمت خدا به کسی که رحم می کند نازل می شود. هر مومنی که به عیادت مومنی می رود در رحمت خداوند غرق می شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر می خواهید رحمت خداوند بر شما نازل شود خودتان مهربان باشید. خداوند منافعش را به انسان می رساند و انسان ضرر نمی کند. ما باید فرهنگ مهربانی را در جامع ترویج بدهیم. زن و شوهر باید در خانه که محل رحمت خداست بر همدیگر رحم کنند./969/پ202/ب1

ارسال نظرات