۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۵۶۸۲۸۶
حجت الاسلام علوی تهرانی:

دلیل اضطراب و نگرانی جامعه دور شدن از خداوند است

رییس بنیاد فارس المومنین با بیان اینکه سکون و آرامش را خدا به قلوب مومنان عطا می‌کند، گفت: دلیل اضطراب و نگرانی جامعه کنونی دور شدن از خداوند است.
حجت الاسلام علوی تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علوی تهرانی رییس بنیاد فارس المومنین، امروز بعد از نماز ظهر و عصر در مسجد امیر(ع) گفت: از روزی که انسان خلق شد خداوند برای او چشم اندازی را معین کرد تا بتواند بر اساس آن چشم انداز به سعادت دست یابد.

وی افزود: هدف از خلقت انسان آن است که به مقام خلیفةاللهی برسد و اگر کسی به این مقام نرسد مقصر خودش است که با تبعیت از شیطان راه سعادت را رها کرده است.

حجت الاسلام علوی تهرانی با بیان اینکه انسان باید از بودن به شدن برسد، ابراز کرد: امام علی(ع) فرمودند: اگر کسی دو روزش شبیه هم باشد او باخته است؛ بناربراین خداوند افزون براینکه برای انسان چشم انداز تعیین کرده برای رسیدن به آن هم زمان مشخص کرده است.

رییس بنیاد فارس المومنین با اشاره به اوصاف اهل ایمان براساس آیات الهی، اظهار داشت: خداوند همه خوبی‌ها را برای اهل ایمان در نظر گرفته است تا به این وسیله به مقام خلافت‌اللهی نائل شود.

وی افزود: اولین نتیجه‌ای که بر ایمان مترتب است در سوره منافقین بیان می‌شود که خداوند می‌فرماید: عزت بعد از خدا و رسول برای اهل ایمان است؛ همچنین می‌فرماید: زندگی خوش در دنیا و آخرت برای اهل ایمان است؛ مراد از این سخن مال و ثروت نیست بلکه مراد مطابقت زندگی انسان با دستورات الهی است. زندگی انسان مومن زجر آور و مایه سختی نیست.

حجت الاسلام علوی تهرانی با بیان اینکه تغییر و تحول اندیشه و تفکر سبب تغییر انسان می‌شود، گفت: انجام گناه نشان از بینش انسان دارد اگر فردی بخواهد دیگر مرتکب گناه نشود باید فکر خود را تغییر دهد.

استاد حوزه علمیه استجابت دعا را تنها برای اهل ایمان دانست و اظهار داشت: انسانی دعایش مستجاب است که اهل ایمان باشد طبق صریح آیات الهی؛ انسان مومن محبوب خداوند است، کسانی که امام حسین(ع) را به شهادت رساندند می‌دانستند او حق است ولی چون ایشان را دوست نداشتند دست به این جنایت زدند.

رییس بنیاد فارس المومنین با تاکید بر اینکه اهل ایمان مشمول رحمت و مغفرت خداوند قرار می‌گیرند، گفت: انسان مومن اگر مرتکب گناهی شود و از گناه خود توبه کند خداوند توبه او را می‌پذیرد و این مغفرت تنها شامل اهل ایمان می‌شود. خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: مومنان از زیان بزرگ نجات می‌یابند زیرا در این دنیا اهل حیات طیبه بودند حیات طیبه براساس زندگی است که خداوند ترسیم کرده است.

وی با بیان اینکه در عالم دو سرپرست و دو حزب وجود دارد، عنوان کرد: مومنان تحت سرپرستی خداوند و ما بقی در حزب شیطان و تحت سرپرستی شیطان قرار دارند. خداوند یاور اهل ایمان و مدافع آنان است؛ امروز شرق و غرب برای مومنان نقشه می‌کشند اما آسیب اصلی به خودشان می‌رسد.

حجت الاسلام علوی تهرانی در پایان خاطرنشان کرد: سکون و آرامش را خدا به قلوب مومنان عطا می‌کند بنابراین دلیل اضطراب و نگرانی جامعه کنونی دور شدن از خداوند است./813/پ202/ب1

ارسال نظرات