۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۵۶۸۰۶۰
حجت‌الاسلام والمسلمین دژکام:

علم و تقوا دو بال موفقیت رهبر معظم انقلاب در رهبری نظام اسلامی بوده است

امام‌جمعه شیراز با تأکید بر این‌که پس از امام راحل باوجود امام خامنه‌ای هیچ خللی در مسائل رهبری کشور مشاهده نشده است، گفت: دو بال علم و تقوای الهی در رهبر معظم انقلاب زمینه تثبیت موفقیت‌های نظام اسلامی بوده است.
حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام

حجت‌الاسلام و المسلمین لطف‌الله دژکام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تحلیل الگوی مدیریت سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و انقلابی رهبر معظم انقلاب در 29 سال زعامت و رهبری نظام جمهوری اسلامی ایران پرداخت و اظهار داشت: دو ویژگی در مورد رهبری ارزشمند و الهی رهبر معظم انقلاب وجود دارد که باید به آن توجه شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس در بیان اولین ویژگی رهبر معظم انقلاب به جمله‌ای از امام راحل اشاره داشت و گفت: امام راحل در وصیت‌نامه الهی و سیاسی خود چنین می‌نویسند که «و از ملت امیدوارم که عذرم را در کوتاهی‌ها و قصور و تقصیرها بپذیرند؛ و باقدرت و تصمیم اراده به‌پیش روند و بدانند که با رفتن یک خدمتگزار در سد آهنین ملت خللی حاصل نخواهد شد که خدمتگزاران بالا و والاتر در خدمت‌اند و اللَّه نگهدار این ملت و مظلومان جهان است.»

وی افزود: این جمله از امام راحل نگاه عمیق و سراسر درایت این رهبر الهی را نشان می‌دهد تا جایی که همه مناسک این نظام را به‌درستی رصد و برای آن تعیین مشی فرموده‌اند.

 امام‌جمعه شیراز با تأکید بر این‌که پس از امام راحل باوجود امام خامنه‌ای هیچ خللی در مسائل رهبری کشور مشاهده نشده است، ابراز داشت: امیدوارم الطاف الهی شامل حال ما شده و سایه معظم له بر سر ما مستدام باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دژکام در ادامه تحلیل خود به دو بال علم و تقوای الهی در رهبری معظم انقلاب اشاره کرد و عنوان داشت: در تمام اوصاف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و انقلابی رهبر معظم انقلاب متکی بر علم و تقوای الهی حرکت کرده‌اند؛ بر این اساس ما کمبود و خللی در این مسیر احساس نکردیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با تأکید بر کینه‌توزی دشمنان و ناکامی آنان در توقف قطار در حال حرکت نظام اسلامی ایران اظهار داشت: ستون اصلی خیمه انقلاب مداوم از سوی دشمن موردحمله مستقیم بوده است.

وی ادامه داد: دشمن می‌خواهد در این جنگ نرم رسانه‌ای مردم را نسبت به ستون اصلی انقلاب بدبین کنند بر این اساس مردم می‌توانند با الهام از این آیه قرآنی که خداوند متعال می‌فرماید «إِنْ تَمْسَسْكُمْ حَسَنَةٌ تَسُؤْهُمْ وَإِنْ تُصِبْكُمْ سَيِّئَةٌ يَفْرَحُوا بِهَا وَإِنْ تَصْبِرُوا وَتَتَّقُوا لَا يَضُرُّكُمْ كَيْدُهُمْ شَيْئًا إِنَّ اللَّهَ بِمَا يَعْمَلُونَ مُحِيطٌ؛ اگر شما (مسلمین) را خوشحالی پیش آید از آن غمگین شوند و اگر به شما حادثه ناگواری رسد خوشحال شوند؛ اما اگر شما صبر پیشه کنید و پرهیزکار باشید مکرر و عداوت آنان آسیبی به شما نرساند که همانا خدا بر آنچه می‌کنید آگاه است» به حقیقت رستگاری دست یابند.

امام‌جمعه شیراز تقوا و صبر را الگوی تقابل با دشمن توصیف کرد و گفت: مردم توجهی به دروغ‌پردازی‌های دشمن نکنند./837//۳۰۲/خ

ارسال نظرات